• Anonym (6)

Ni som lämnat pga osynkad sexdrift

Jag undrar samma sak. Allt är rätt ok förutom helt osynkade sexuellt. Jag trodde jag skulle orka. Men det gör jag nog inte.

• Anonym (6)
    Anonym (Annat) skrev 2023-03-10 13:28:54 följande:

Inte direkt svar på frågan TS, men jag är lite nyfiken på det där med olika sexdrift. Visst kan det skilja lite, men jag tror de flesta som känner sig attraherade av sin partner på alla plan och upplever att man har en bra relation, bra kommunikation etc gillar att ha sex ganska regelbundet. Det visar sig ofta efter en separation att man med en ny partner plötsligt har betydligt mer lust. Jag tror också att risken i långa förhållanden med barn är att man tappar bort parrelationen/samlivet och till slut är man mer vänner och då kan det vara svårt att känna lust. 

Oavsett orsak är det förstås ett svårt beslut. Man behöver värdera vad man tycker är viktigt och vad man kan kompromissa om. För att ta ett bra beslut tror jag också man ska känna att man verkligen gjort allt för att få det att fungera. Har ni gjort det? Du skriver att ni pratat och testat lite grejor, men har ni verkligen gått till botten med vad problemet är. Vet av egen erfarenhet att det lätt låser sig på olika sätt. Det är jobbiga frågor att ta tag i, man är rädd att såra etc. 

Den som vill mer är ofta beredd att jobba hårdare, medan den andre är nöjd (eftersom den bestämmer nivån) och så länge det inte finns risk för konsekvenser (typ separation) så behöver den ju inte försöka så hårt. Så jag tror att den som vill minst behöver öppna upp sig och vara villig att verkligen få till en förändring.     

Håller med. Jag har också landat i det: att det gäller att prata, prata och säga hur man vill ha det. Är man bra vänner så vill man ju tillmötesgå behov för att så att säga limma ihop relationen lite mer. 
  • Anonym (6)
    Omega72 skrev 2023-03-15 07:58:25 följande:

Det går inte en dag utan att jag funderar över detta...
    Vi är i total osynk sexuellt och har varit så i mer eller mindre hela vårt förhållande. Vi har varit gifta i 20 år o tillsammans i 27... Det mesta i vårt förhållande har varit bra över tid men sedan i höstas har jag allvarligt funderat på att lämna för att jag inte får någonting tillbaka från henne. Hon tar i princip aldrig initiativ till någon form av närhet, knappt ens kramar, har inga fantasier (har frågat flera gånger i början av förhållandet) är inte intresserad av att prova nya saker - sex är inte intressant för henne helt enkelt! Vi har mekaniskt sex nån gång varannan vecka men det känns mest som att vi gör det för sakens skull o inte för att vi har passionerade känslor för varandra. Mina sexuella erfarenheter är tyvärr begränsade till endast henne så jag vet ju inte hur det KAN vara men har alla gifta det såhär så är det ute med mänskligheten  // Gråter

Så vad ska man göra?
    Jag kommer att hålla ut tills barnen har flyttat, vilket bör ske inom en 3-års period, och sedan utvärdera om det är värt att fortsätta med denna kvinna.
    Utsikterna att hitta någon ny, bättre som 50+ är väl inte dom bästa men det känns som att leva ensam är ibland bättre än att leva på hoppet som aldrig slår in...

Jag har också osynk sexuellt. Jag har landat i att en skilsmässa blir bäst. Det är bättre att ha lite hopp än att hålla ut tills barnen flyttat, tänker jag.
  • Anonym (6)

Öppet förhållande kanske  Kyss

Svar på tråden Ni som lämnat pga osynkad sexdrift