Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM APRIL

Ja? de gånger jag varit gravid har det främst varit avsaknad av pms som varit symtom! gravid symtomen har alltid kommit efter plusset så jag letar snarare efter tecken om bra humör och inte ömma bröst och försöker intala mig att jag inte har pms 😂 gubben är ju dock glad för det tänker jag hah 

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-16 08:07:21 följande:

Syskonförsök verkligen, och så försöker man intala sig sjölv att man inte ska tänka på det nästa månad men det är ju så gott som omöjligt. 
    Brösten har börjat ömma lite och igår hade jag rejäl pms (stress/ångest) så mensen är nog inte mer än en vecka bort. Bara att acceptera läget hur surt det än känns 😞

• Syskonförsök

Så himla sant❤️ och för vår del var det mycket enklare att planera nr 1. och bara sådana saker att se till att en åt bra och sov bra. Det tror jag är min främsta anledning att det tar sådan tid nu, sömnen har varit dålig med en småtting och en äter ju annorlunda nu med en tvååring som ska äta det som lagas så för min del är det inte lika bra mat som innan. Sånt påverkar ju fertiliteten väldigt mycket. och en blir stressad på ett annat sätt när tiden mäts i att första barnet börjar bli så stor och glappet mellan syskonen ökar. Det är som du säger en hel vetenskap och det är väldigt svårt att leva efter att inte stressa.

My871 skrev 2023-04-15 22:57:57 följande:
    Det är svårt det där med balansen. Man vill inte stressa och pressa kroppen för mycket samtidigt som det ändå krävs en del tanke och planering. framförallt om man har barn sen tidigare eller kanske arbetar olika tider på dygnet än mannen gör så man måste planera myset för att kunna pricka rätt. Det är en helt vetenskap både att planera barn, vara gravid och sen bli förälder. en rolig men galen resa :)
  • Syskonförsök

Jag ser en skymt! Hoppas! 

och trefaldigmästareikärlek - jag håller tummarna för ditt test Med! Såg något ytterst svagt och hoppas de inte är spök!❤️

• Syskonförsök

Men jaaaa!!!! Har du hunnit ta ett digitalt än????😍❤️ 

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-20 09:25:07 följande:

Jag hade verkligen gett upp denna månad, pms värre än någonsin, ömma bröst som varje månad och minus på stickan. 
    NC har flyttat fram min mens två dagar med bim imorgon och imorse såg det ut så här på stickan. 
    Hjälp mig nu, stirrar jag mig blind och ser ett rosa sträck eller är det faktiskt ett? Det kom inom 5 minuter och har blivit lite starkare efter utgången tid.

• Syskonförsök

Men neeeej 😭 jag var så säker!!
    men jag var ju med om exakt samma sak månaden innan jag plussade. fick ett starkt spök som vi alla trodde var plus? 😭 de gör ont för en får upp hoppet så mycket! Men tempen brukar inte ha fel så rädd att mensen är på ingång om den dippat? är en gravid ökar den oftast mer än vanligt istället. Lider med dig❤️❤️

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-21 07:13:48 följande:

Testen idag var negativa. Tog inget digitalt endast stickor pga feg. 
    Min graf har gått ner under medel efter äl men ingen mens har kommit.. Vet inte alls vad jag ska tro eller tänka. 

• Syskonförsök

Vi släppte det ju helt när vi plussade senast.. MEN jag trodde vi missade ägglossningen och än idag tänker jag att de kanske var sena spermier till ägget som gjorde att det inte blev bra nog och missfall? troligtvis inte men jagas av tanken så vågar nog inte släppa igen även om de var skönt!! Men förstår dig helt 

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-21 07:39:35 följande:

Det är vad det är.. Det suger stenhårt men jag har litegrann gått in i "skiter i allt" - läget.. Har lust att släppa allt vad heter tempning tester och bara lite på processen men har man en gång haft kontrollen är den svår att släppa helt. 
    Hade samma upplevelse första månaden vi försökte fick ett svagt plus för att sedan börja blöda.. 
    Bara invänta mensen och ta nya tag nästa månad 🤷?♀️

• Syskonförsök

Skulle gissa din ägglossning var cd 23! :)

Foodie92 skrev 2023-04-21 10:43:09 följande:

Jag var ledsen och besviken att ÄL uteblev denna månad och hade hoppat över till maj månad. Men de ser ut som att tempen ökar så troligtvis en senare ÄL än vad NC satt ut 😊 så är osäker när BIM är nu men har dock haft stark "mensvärk" sedan förrgår och brösten börjar ömma.

Så min gissning är att den skedde på CD 23 - 26 istället. Vilket innebär att BIM borde va slutet av april alternativt början av maj 😊

Hur går de för er andra ?

//

• Syskonförsök

Jag hade också tankar om detta! Jag fick tre kemiska graviditeter på varann och sen provade jag c vitamin 750mg om dagen då det ska naturligt öka progesteronet. Första cykeln med det så stannade ju ägget men dock blev de missfall v.5+0 men känns ändå som de hjälpte lite! Finns ju progesteronkräm att beställa online men det vågade jag aldrig!

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-22 08:51:34 följande:

Foodie92 det såg onekligen ut som att ni fått till en bra omgång denna månad när jag såg din graf ✊ Håller tummarna för dig ❤️

Myran, jag var gravid för 8 årn sedan sist. Jag hade ont i min livmodertapp första halvan av grav. Bm hade ingen förklaring annat än att det händer mycket och så länge det inte börjar göra outhärdligt ont eller att jag får rikliga blödningar med klumpar kunde jag var lugn. 😅🤷?♀️
    Har du plussat än?

Min mens har kommit igång riktigt ordentligt idag, så skönt att pmsen är över. Börjar fundera på om jag behöver något för att få upp progresteronnivån då jag förr två ägg som fäster men släpper runt bim. Har ni tankar på detta? 

• Syskonförsök

Jag kände sådär och helt plötsligt försök 11 tog det sig! (dock missfall så försöker igen nu men ändå) sjukaste Var att när de tog sig kände jag ingenting, ingen pms och inga känningar alls. Så de verkar vara så som de blir för mig åtminstone! Var samma med dottern jag fick 2021 med. 

malinj83 skrev 2023-04-22 12:16:38 följande:

Malu84 detta är vårat 11 e försök så känns som en evighet. Fick en sladdis 2021 så detta är ett försök till syskon närmre i ålder till honom. Yngsta systern är drygt 8 år äldre. Min man är 3 år yngre än mig vet dock inte om det egentligen spelar så stor roll är vad jag förstått främst kvinnans fertilitet som minskar med åren 😢
    Jag känner som du att man får nya symtom varje månad kanske är det också åldern som gör menscykeln mer påtaglig. Eller att man börjat känna efter 🤔
    Men tids nog hoppas man ju att det ändå ska ta sig ✊

• Syskonförsök

Ja det var trist efter så många försök! Men hoppas bara en plussar snabbt nu igen. Ja de hade varit perfekt nu❤️

malinj83 skrev 2023-04-22 17:16:56 följande:

Syskonförsök: men usch vad tråkigt med MF 😢❤️ jag fick ett svagt plus nån gång i höstas men det blev aldrig starkare och försann till slut sen kom blödning 2v eftet BIM så vi hann väl aldrig tro det skulle bli nått då. Men det närmaste vi kommit ändå.
    Jag har lite molvärk och så drar det i magen men kan ju lika gärna vara mensen som nått annat. 
    Bara vänta och se...
    Har ju också en liten född 21 förresten 😃 blir perfa att plussa nu för oss båda så de kan få bli storasyskon ✊

• Syskonförsök

Håller tummarna att de är något denna gång ❤️❤️❤️

Barbrastreisand skrev 2023-04-24 09:11:53 följande:

Hittade ett testa-tidigt i gömmorna. Tror jag är på äl+11. Fått supersvagt streck som troligen är spök, har fått dessa streck tidigare utan att det varit något. Nu får man snällt vänta till den 27e och se om mensen dyker upp

• Syskonförsök

Kinesiska örter? Berätta gärna mer! :) grattis!

sommar2020regn skrev 2023-04-25 18:47:57 följande:

Jag tror att jag plussat idag, ca 8-10 dagar sedan ÄL med BIM imorgon. Har kort cykel på 24 dagar och 9-10 lutealfas, tog dock inte några ÄL-tester denna månad eftersom att jag hade gett upp och bestämt mig för att boka utredning (som skulle börja på torsdag). 
    Har varit gravid 3 gånger tidigare, blivit på första försöket, men den här sista gången tog det sig på 5e eller 6e försöket:)

Om någon undrar vad jag gjorde annorlunda så provade jag akupunkter + kinesiska örter som man kokade själv och drack 2 ggr/ dag i 6 dagar.

Hur som, det här får man väl tolka som positivt?!

Svar på tråden BIM APRIL