Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM APRIL

Neeeej, en vet aldrig hur lång tid det tar att bli gravid och är de nöjda med dig under provanställning kommer de inte sparka dig för en sådan sak. Jag rekryterar ofta för företaget jag jobbar på och vi anställer även om du sitter höggravid på intervjun så länge du är rätt person för jobbet! jag har haft anställda som kommit ut med att vara gravida på provanställning med. ALLA företag som anställer idag vet att de flesta i åldern 20/30 både killar och tjejer kommer troligtvis vara föräldralediga del av tiden de är anställda. Det är helt naturligt! 
    De kan alltid ordna ett vik för dig när du är borta föräldraledig! 

Amaaanda00 skrev 2023-03-09 13:09:55 följande:

Jag ska på arbetsintervju nästa måndag. Och börjar därför fundera på att pausa barnverkstan under provanställningen om jag nu skulle få jobbet. då jag är väldigt nervös för att dom skulle vilja sparka mig pga en graviditet om jag går hem under provanställningen.. 😐

• Syskonförsök

Hej!
    Här pausade jag med ägglossningstester i mars månad för en paus för psyket och trodde absolut jag hade ägglossning runt 9/3 och inväntade nu plus eller mens. Testade av en händelse med det enda ägglossningstest jag hade kvar hemma idag dock och fick glad gubbe😂 och nej, det var inget på gravtestet och nu har äggviteflytningar kommit så ägglossning blev betydligt skjuten på denna omgång, troligt för vi legat i influensa. Så nu ska jag försöka förföra maken så vi kan påbörja försök 11 för ett syskon! Håller tummarna för alla 🥰

1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket

2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket 
    2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    3/4 Amaaanda00
    3/4 Cykelhjul, 1a barnet, påbörjad fertilitetsutredning
    3/4 Syskonönskan, 2a barnet, försök 11
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    5/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    15/4 Lipa3646 3e försöket
  • Syskonförsök

jag skrev fel så uppdaterar bara !

3/4 Amaaanda00
    3/4 Syskonförsök, 2a barnet, försök 11
    14/4 Lady Lovely, försökt sedan juni -22
  • Syskonförsök

Hej! Stryker mig tyvärr i listan då jag dels inte tror ägglossning blev men oavsett så missade vi den så siktar på ett försök i kommande maj tråd istället! :) Lycka till alla!

3/4 Amaaanda00
    6/4 klyftpotatis, 1a barnet, försökt sedan sep -21
    11/4 Ovantadedrommen, 2a barnet, 4-5e försöket
    14/4 Lady Lovely, försökt sedan juni -22
  • Syskonförsök

De är lite individuellt hur lång tid de tar för spermierna också så går nog inte helt tänka så❤️ försök istället ha sex både innan och efter ägget släppt 

Lulu1987 skrev 2023-03-25 20:01:48 följande:
    Tack för svar. 🙂
    Tänker vilken tid (om det finns nån som generellt är vanligast) själva ägget släpper. 

Tänker om det fanns nån studie på när ägget släpper, har man ju ännu större chans (kanske?) att få till en lyckad befruktning, än att få plus på äl test och sen inte veta om att det kanske bara är max 12 timmar kvar eller om det är 2 timmar kvar av de 12 - 24 timmar som gått sen ägget faktiskt släppte (alltså att man kanske sovit igenom några av timmarna om ägget t ex släppt 01 på natten). 😊

Men jag övertänker nog men är så trött på minus 😅
  • Syskonförsök

Vet inte om de hjälper alls men munkpeppar och rosenrot har jag ätit både när jag blev gravid med dottern och ätit det även denna gång vilket hjälper mina cykler enormt från att vara 37-42 dagar långa till 28-32!❤️ aldrig känt något alls av dem mer än pigg av rosenroten!

Foodie92 skrev 2023-03-28 22:34:37 följande:

Cykelhjul: skönt att höra att man inte är ensam i det. Jag reagerade väldigt läskigt på dos 1 av vaccinet och lider fortfarande av det så sen dess har jag än väldigt stark läkemedelsskräck även av vanliga kosttillskott 😫 Nu har jag de hemma och får se om jag vågar ta de nästa cykel

Trefaldigmästareikärlek: ja vi har följts åt vilket är väldigt trevligt men även trist så förstår vad du menar. Osäker vet inte om de finns mindre doser. Enligt min gyn så är de låga doser då vissa tar upp till 3 tabletter per dag och de som har bröstcancer tar de varje dag i flera månader. Men jag har tyvärr fått en mental spärr och känner ångesten så fort jag sitter med tabletterna framför mig 😣 har även köpt munkpeppar och rosenrot, aspepp men när jag väl har de framför mig så vågar jag bara inte 😣

• Syskonförsök

Japp! Från mensens första dag till ägglossning och sen paus ifall gravid ❤️

Foodie92 skrev 2023-03-29 16:56:32 följande:
    Äter du båda 2 samtidigt ? 😊
  • Syskonförsök

Åh grattis!!! 😍❤️

Cykelhjul skrev 2023-04-02 09:30:43 följande:

Jag tog detta imorse, ska ta ett digitalt imorgon.
    Jag kan inte tro det, jag var utställd på att behöva analysera och kolla i olika ljus..men jag ser det på riktigt! 😭

BIM är 5e 

• Syskonförsök

De sjukaste hände precis. Vi som inte testade efter ägglossning denna månad och tog en paus? trodde sedan vi missade ägglossning och jag väntar på mensen... fick en ny spännande tjänst denna månad och ska bli officiellt till veckan och bara för att så tog jag ett test ikväll? och de är svagt men maken såg det ändå direkt och jag har stirrat på så många test att jag knappt vågar tro det men de är fan ett streck. Ska ta ett till imorgon med morgonurin och digitalt dock för har svårt att ta in det. Var SÅ övertygad om att det inte var denna gång? är totalt i chock.

• Syskonförsök

Skrev ju aldrig in mig i tråden denna gång för att jag trodde vi missade ägglossning men detta var försök 11 för ett syskon. 

Syskonförsök skrev 2023-04-02 20:21:45 följande:

De sjukaste hände precis. Vi som inte testade efter ägglossning denna månad och tog en paus? trodde sedan vi missade ägglossning och jag väntar på mensen... fick en ny spännande tjänst denna månad och ska bli officiellt till veckan och bara för att så tog jag ett test ikväll? och de är svagt men maken såg det ändå direkt och jag har stirrat på så många test att jag knappt vågar tro det men de är fan ett streck. Ska ta ett till imorgon med morgonurin och digitalt dock för har svårt att ta in det. Var SÅ övertygad om att det inte var denna gång? är totalt i chock.

Svar på tråden BIM APRIL