• Cykelhjul

BIM APRIL

1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket
    2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket 
    3/4 Amaaanda00
    3/4 Cykelhjul, 1a barnet, påbörjad fertilitetsutredning
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    5/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    15/4 Lipa3646 3e försöket

Jag hoppar in här igen. ÄL ska komma i dagarna och både spolning och spermaprover är gjorda. Så nu håller vi tummarna spolningen ger en välbehövlig skjuts. Har läst att spolningen kan ge positiv effekt upp till 3 månader efter så det tänker jag hoppas och tro stenhårt på Skrattande

• Cykelhjul
    Ajn1993 skrev 2023-03-19 13:26:54 följande:

Denna månad la jag ägglossningstesterna på hyllan, skulle haft bf 3april men nu har man bim 2april istället. Så man kan ju inte låta bli att vara lite ledsen. Men flo har haft rätt alla dessa månader, så jag kör på appen bara. Sen nästa månad börjar jag tempa igen då jag precis fick hem min nya termometer 🙃

Men ska iallafall få komma in på kk i slutet på månaden och kolla upp mina mellanblödningar och spottnings som jag har innan mens, det känns positivt att dem tar en på allvar 🙂 är såååå trött på dessa blödningar 😑

2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    3/4 Amaaanda00
    3/4 Cykelhjul, 1a barnet, påbörjad fertilitetsutredning
    5/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma

Jag sökte för samma sak förra året och fick påbörja ett par omgångar med provera. Skulle tro du också får testa något liknande, det verkar vara standard behandlingen Glad Det är så otroligt jobbigt att dras med dom där jäkla mellanblödningarna när man försöker bli gravid (annars också givetvis!) men det blir så otroligt svårt att spåra den riktiga mensen och så tänker man "åh tänk om det är en nidblödning!" och sedan blir man ledsen.

Hoppas du får bra hjälp på kk! 

• Cykelhjul
    Ajn1993 skrev 2023-03-21 20:27:31 följande:

Blir galen på det där lilla kugghjulet, det funkar ju aldrig 🤥

Men iaf, till Cykelhjul. Vad jag har läst så ska man inte ta de tabletterna när man planerar att skaffa barn, så kan dom verkligen rekommendera det då? De känns ju rätt deppigt o behöva lägga de på hyllan, för man vill ju inte riskera något ☹️

Åh jag tänkte exakt samma sak! Men läkaren sa att påbörjar man tabletterna efter ÄL så stoppar man inte ägglossningen, så försök med äl test. Jag följde helt ärligt inte anvisningarna på paketet text "ta cykeldag 14" för det stämde inte på min cykel, jag kände iaf det funkade för mig 😄
  • Cykelhjul

2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    2/4 Amaaanda00
    5/4 Cykelhjul, 1a barnet 
    7/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    11/4 ovantadedrommen, 2a barnet, 4-5e försöket
    15/4 1Ellis1 Första barnet, 11:e försöket efter MA
    22/4 trefaldigmästareikärkek 2:a barnet 9 försöket, andra med NC
    22/4 Embarazada, 3:e barnet, 9:e försöket
    24/4 Foodie92

Jag uppdaterar listan. Fick positivt på ÄL testet (Yaaay! Det har bara skett 3 ggr på 1år!) Så BIM blev lite flyttat.
    Första ägglossningen efter spolningen och jag är orimligt peppad 🥳
  • Cykelhjul
    Foodie92 skrev 2023-03-24 22:01:32 följande:

Åh va kyl Cykelhjul! Håller tummarna för dig 🥳

Amaaanda00 skrev 2023-03-24 14:30:08 följande:
    Ååå vad roligt. lycka till nu! 🤞🏼
    Tack så mycket!  Skrattande

Foodie92 - Hur går det med letrozolen, känner du några biverkningar eller är det helt ok so far? :) 

• Cykelhjul

ÄL+5 idag och igår fick jag lite rosa flytning som håller i sig till idag. Plus mensvärk. Haha detta kommer bli så otroligt långa två veckor..

Ni andra som haft ÄL i dagarna hur mår ni? :) 

• Cykelhjul
    Ajn1993 skrev 2023-03-27 10:59:07 följande:

Jaha, då var dessa j*vla mellanblödningar här igen. De driver ju mig till vansinne, nu kom de tidigare än vanligt..  äl+8 😑 bim den 2/4. Man blir ju bra trött på detta 😐

Åh men nej vad tråkigt! Jag förstår dig jag är också en mellanblödare. Man tänker "kaaan det vara en liten nidis?" för att sedan "nej just det, det är min vanliga mellanblödning jag alltid får"  Det känns som man alltid har mellanblödning, mens eller känner efter om man ägglossar 
  • Cykelhjul
    Foodie92 skrev 2023-03-27 12:44:50 följande:
    Cykelhjul: vet du vad, fick kalla fötter 🥲 jag har reagerat på läkemedel förut och när jag såg biverkningarna som var typ en a4 lång så kände jag att nej jag vågar inte 😭 så jag fegade totalt ut faktiskt...
    Jag kände exakt så när jag fick provera och läste biverkningarna (visste sedan innan att jag reagerar dåligt på hormoner) och ville verkligen inte. Hela kroppen sa nej och jag tog dom inte på väldigt länge pga oviljan. Så jag förstår dig verkligen till 100%!  

Man är optimistisk när man får informationen att man ska äta tabletterna, för det verkar ju så bra och dom ska göra så bra saker. Få en närmare målet. Men sen står man där med receptet i handen och inser det är på riktigt och dom kanske inte bara är "bra" för kroppen. 

Jag ska påbörja Letrozol snart också och kommer förmodligen känna samma sak igen, så som du gör nu. Men min gyn sa något till mig när jag inte mådde bra av proveran "Se det som korta delmål som man bara måste beska med" 

Inte jätte pedagogiskt men det funkar lite för mig iallfall när hon sa det. Beskade med proveran, sedan spolningen och snart letrozolen. Skitjobbiga delmål men som är jättestora och dessutom viktiga att fira! 

Oavsett vad du väljer så kommer det lösa sig och gå bra <3 
  • Cykelhjul
    Foodie92 skrev 2023-03-28 22:34:37 följande:

Cykelhjul: skönt att höra att man inte är ensam i det. Jag reagerade väldigt läskigt på dos 1 av vaccinet och lider fortfarande av det så sen dess har jag än väldigt stark läkemedelsskräck även av vanliga kosttillskott 😫 Nu har jag de hemma och får se om jag vågar ta de nästa cykel

Trefaldigmästareikärlek: ja vi har följts åt vilket är väldigt trevligt men även trist så förstår vad du menar. Osäker vet inte om de finns mindre doser. Enligt min gyn så är de låga doser då vissa tar upp till 3 tabletter per dag och de som har bröstcancer tar de varje dag i flera månader. Men jag har tyvärr fått en mental spärr och känner ångesten så fort jag sitter med tabletterna framför mig 😣 har även köpt munkpeppar och rosenrot, aspepp men när jag väl har de framför mig så vågar jag bara inte 😣

Jag vet du inte skrev till mig, men jag har ätit både munkpeppar, rosenrot och bidrottninggele. Inte allt samtidigt måste jag tillägga haha
    Jag rekommenderar dig att inte ta loretzol samtidigt som du tar rosenrot/munkpeppar. Det kan bli för mycket för kroppen. 

Det funkar ju olika för alla, för mig stjälpte det mer än hjälpte dessvärre och jag fick strul mer strul med cykeln och cystor (har PCOS och hade problem sedan innan) men för mig blev det tokigt. Kanske testa ena tre månader och sedan den andra tre månader och känn efter i kroppen :) 
  • Cykelhjul
    Ajn1993 skrev 2023-03-30 13:22:22 följande:

Nu har jag varit på kk och jag har fått svaret på varför allt strular.. jag har endometrios.. och min livmoder är mycket förstorad så ska börja ta p-piller nu och hoppas den krymper 😔 usch.. det här var verkligen ett bakslag..

Hoppas det går bättre för er andra i denna tråd 💞 Jag hoppas på att se många pluss! 

Åh så otroligt tråkigt! Rynkar på näsanJag håller verkligen tummarna för dig och att det trots bakslaget med p piller en period kommer att hjälpa och du få ditt pluss tillslut <3
    Vet du hur länge du kommer behöva äta p piller?
Svar på tråden BIM APRIL