Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Känner mig förvirrad över vad jag ska prioritera i livet. Barn, jobb mm, någon mer??

Jag känner igen mig mycket i det du skriver. Jag har haft alla de där tankarna, men jag var inte lika snabb framåt i livet som du, utan gjorde saker för min personliga utveckling som prio 1 tills jag var typ 30. Började då tänka mer på allt det andra. Nu är jag 38, har bra jobb och ekonomi, stabilt förhållande, och hunnit göra allt jag velat göra. Men vi försöker få vårt första barn, har försökt i ett år och det är svårt. Skulle jag ha fått leva om mitt liv hade jag försökt få barn tidigare, men kanske inte när jag var 25. 30 hade nog varit den ideala åldern att börja... Så satsa på jobb, karriär, förhållandet, resor osv i några år, och familj sen. Men vänta inte för länge som jag! Det beror också på hur många barn ni vill ha. Som någon annan skrev här tidigare är det bra med heltidsjobb och en vettig lön innan man blir föräldraledig med tanke på SGI. Det är svåra val, men mitt tips såhär i efterhand är att börja med familjebildning något år innan ni verkligen vill att det ska ske. Vi jagar ägglossning varje månad och det är inte kul. Helst hade jag velat ha en mer avslappnad inställning till att bli gravid, men det går inte i den här åldern. 

Ja som du ser, det är inte lätt att ge någon annan råd när man själv känner att man prioriterat lite tokigt, men du har tid! Försök lyssna till ditt hjärta!

Svar på tråden Känner mig förvirrad över vad jag ska prioritera i livet. Barn, jobb mm, någon mer??