Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Känner mig förvirrad över vad jag ska prioritera i livet. Barn, jobb mm, någon mer??

frida28 skrev 2023-03-07 10:17:54 följande:

Hur hade ni andra gjort? Prioritera jobb först eller familjebildning eller likande?

Eftersom jag inte ser någon som helst poäng med barn så prioriteras såklart inte det. Karriär blev det inte förrän 35+.
    I din ålder prioriterade jag upplevelser. 
  • Anonym (K)
    pandarinen skrev 2023-03-08 18:33:03 följande:

Jag skulle prioriterat familjen. Jag var i din situation, valde karriären, något jag ångrar i dag. Visst jag har hus, stabil ekonomi, såpass att jag inte behöver jobba heltid längre. Men, jag har nu kämpat varje månad i över 2 år att få barn. Därför tycker jag att du ska satsa på att bli gravid, och tänka att blir det barn nu så är det fantastiskt, samtidigt som du inte behöva känna stressen att du måste bli gravid för att åldern rusar iväg. Och under tiden ni försöker så jobbar du och påbörjar din karriär. Jobbet finns där alltid kvar, men att bli gravid är inte alltid lätt, och svårare ju äldre du blir...

Hur gammal är du?
Svar på tråden Känner mig förvirrad över vad jag ska prioritera i livet. Barn, jobb mm, någon mer??