Vad vinner folk på all denna pajkastning egentligen?
De e väl så det är på många ställen många vill ha sista ordet å att dwras tänk e de rätta. En får släppa egot ibland å lyssa å tänka att alla e olika
De e väl så det är på många ställen många vill ha sista ordet å att dwras tänk e de rätta. En får släppa egot ibland å lyssa å tänka att alla e olika
Vem bedömer vad som är skit?
Om det inte stämmer med ens egen världsbild så är det många här som tycker det är skit per automatik för att det inte passar in i hur man själv ser världen och tycker att saker fungerar. Men i den andres värld så kanske det är så tokigt eller fel som hen beskriver.
Ja kan hålla med om skit ska skit ha. Men ja tänker inte lägga min energi på skit då går ja vidare så kan idioter va idiot utan respons.
De som brukar dyka upp i mina trådar har hittills hållit sig härifrån. Undrar varför
Jag önskar att det vore så.
Jag har ibland delgett på ett fint och trevlig sätt hur vissa normer slår ner på män eller hur tjejer i min närhet beter sig illa.
Kommentarer man då får är, jaha en Kaffedrake till, och en lista på sätt att trycka ner mig istället för att lyssna och hjälpa i min upplevda situation. Det som triggar är att ingen man får säga något illa om kvinnor för då ska han mobbas ut. Även om det sägs på ett trevlig sätt där man försöker förklara vad det är som sker.
Vi tar bägge tråden som utgångspunkt för att repetetivt beskriva våra erfarenheter av att bli illa åtgångna på forumet.
Så en skillnad mellan oss är att jag fortsätter att förvänta mig gott av människor och därför lägger mycket energi i trådar som handlar om bättre internetbeteende, och du fortsätter att förvänta dig motsatsen. Jag kan till viss del ge dig rätt, vilket jag också skrivit om. Postman tror på en långsam förändring. Det vore skönt om det skulle bli så. Jag tror snarare på att flera av dem som håller på som värst är spärrade för närvarande, då jag inte sett till de vanliga trolltrådarna idag.