Vad vinner folk på all denna pajkastning egentligen?
Här på FL och även irl, så säger kvinnor att dom inte känner nån som attraherats av äldre män.
En tankeställare till många kvinnor. Alla är inte lika. Och människor är komplexa. En man kanske är blyg, en annan man är mer framåt. Men det är inte allt dom är. Man har många olika sidor och egenskaper. Och hur en man funkar ihop med en kvinna är individuellt. Hon kanske ser nåt hos mannen som andra kvinnor inte ser. Känner kemi med honom där andra kvinnor inte gör det. Bara för att en kvinna inte attraheras av en viss typ av man, så kanske hennes väninna gör det.
Så jag förstår mig inte på kvinnor som säger till män hur män ska vara och vad kvinnor gillar. Kvinnor som vet att en annan kvinna hon aldrig träffat inte är intresserad av en man.
Angående att hantera pajkastning, så tror jag att konsten är att inte ta det personligt. Att kunna skilja på vem man själv är (egentligen, innerst inne) och vad andra människor skriver om en. På högstadiet blev jag oerhört mobbad på grund av att jag stack ut. Det gjorde mig hårdhudad som en noshörning 🦏