Soryu skrev 2023-03-08 07:42:23 följande:
Jag tror att möjligheten att vara så att säga dubbelt anonym kombinerat med väldigt svag moderering bidrar till den tråkiga tonen på forumet, och jag tycker det är tråkigt, för det är ju många intressanta ämnen som diskuteras här.
Det verkar också som att just frågor om jämställdhet/könsskillnader osv blir väldigt infekterade här. Det beror väl delvis på att det finns en del män som skyller alla sina misslyckanden på kvinnor (jag pratar inte om dig Kaffedraken, för även om jag tycker du verkar vara ganska bitter på kvinnor så tycker jag inte mig ha sett att du beskyller dem för att du har svårt att träffa någon), men också på att det finns en del kvinnor som verkar ganska bittra över män. Det är tydligt för mig att män och kvinnor bemöts på lite olika sätt vilket ju inte är så konstigt, för så är det ju i samhället i stort, men just här kan det manifesteras på ett sätt som ofta blir till männens nackdel. En del män, däribland vår kära Kaffedrake, vill gärna lyfta den frågan men det leder sällan eller aldrig till någonting positivt. Det verkar vara en fråga som många tycker är angelägen, men som inte går att diskutera här utan att det direkt landar i skyttegravskrig.
Ja, kvinnor har högre i tak att kunna säga vad som helst till män. Många slår ifrån sig när jag säger det, men så är det.
Jag skyller inte på kvinnor för att jag aldrig haft ett förhållande. Jag kritiserar kvinnor som beter sig illa mot män. Många kvinnor skulle kunna tänka sig för lite innan dom säger vissa saker till män.
Ja, bittra kvinnor finns det gott om. Många har skrivit att jag hatar kvinnor så min bitterhet lyser igenom när jag träffar kvinnor.
När jag varit på dejt med kvinnor så är jag närvarande där och då, och mitt intresse är riktat mot henne. Jag har varit på dejt med kvinnor där de pratade om dumma män de träffat tidigare och ältade gammalt.