Inlägg från: Anonym (Elakingar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elakingar)

Vad vinner folk på all denna pajkastning egentligen?

Debattklimatet och tonen i kommentarerna har blivit mycket hårdare och elakare sen jag gick med här för massor med år sen. Kvittar vilket ämne det än är så blir det påhopp på ts. Även i Känsliga rummet. Det speglar väl samhället i stort. Folk är mer otrevliga överlag numer. Ser mest till sig själva och spyr ut galla till höger och vänster. Ska man skriva trådar här får man ha starka nerver. Allt vänds emot en.

• Anonym (Elakingar)
    Carolatom07 skrev 2023-03-08 05:11:16 följande:
    Jag tror också tyvärr att det är hur människor har "utvecklats" under 2000-talet. Samtidigt som mobbnings-TV har blivit underhållning. Många idag mår sämre och får utlopp för sin ilska, ledsenhet, frustrationer och besvikelser genom att vara taskiga mot andra. Då känner de sig lite bättre för stunden.Tänk vad mycket vi alla skulle vinna på att vara vänliga mot varandra och försöka hjälpa och stötta varandra.
    Jag har tyvärr tappat hoppet om folk. Genuint trevliga, snälla och hjälpsamma människor är sällsynt. En del ger sken av det, men i slutänden är de av samma skrot och korn även dom. Jag vet inte hur den här trenden började. Bara skylla på att man mår dåligt går jag inte på. Det måste vara en kombination av dålig uppfostran och få krav i skolan som gör folk till idioter. Dåligt har ju vissa mått i alla tider, men för det inte betett sig som svin. Ja, jag vet att jag målar en nattsvart bild, men det är så jag känner. Noll hopp om nånting.
Svar på tråden Vad vinner folk på all denna pajkastning egentligen?