Inlägg från: Anonym (Bestört) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bestört)

Min man har köpt sexleksaker till sig själv

Jag blir bestört när jag läser den här tråden. 

Ok för kvinnor att ha sexleksaker men inte för män. Vad är det här för jämställdhet. 

Men jag är inte förvånad det bekräftar bara min syn på hur det verkligen ligger till. Man vill inte ha nån riktig jämställdhet med män. 

• Anonym (Bestört)

Personligen bryr jag mig inte hur den ser ut utanpå. Det viktigaste är hur lösvaginan är inuti. Om den är byggd att simulera en riktig vagina och inte bara ett rör. 

Sexleksaker är ju till för att skapa njutning och simulera ett kön. 

Sen kan jag tycka man gör för stor sak av hur något ser ut utanpå. Oftast bryr sig man inte om det ser ut som en riktig vagina eller om en lös penis ser ut som en penis. Det är funktionen man är ute efter och det viktigaste är att innehållet simulerar en vagina på bra sätt. 

• Anonym (Bestört)
    Anonym (Material) skrev 2023-03-04 00:56:04 följande:
    De bästa sexleksakerna är iofs de som inte försöker efterlikna någon kroppsdel utan är utformad för att ge så mycket njutning som möjligt ;)
    Jovisst. Men ofta är en kopia av könet det som skapar bra med njutning. Kan ju vara så att det ligger något biologiskt i det kanske.  

Finns lösvaginor som är byggda att simulera texturen och storleken inuti en vagina tex. 
  • Anonym (Bestört)
    Anonym (Material) skrev 2023-03-04 15:09:06 följande:
    Jag har provat en hel del fleshlights och tycker inte att någon av dem ger samma känsla som Downtown. Att de försöker forcera fram en liknande upplevelse tycker jag blir kontraproduktivt.

Finns dock en japansk tillverkare vars sexleksaker ser ut att härstamma från någon Sci-fi och de har inte många likheter med någon naturlig anatomi. Kan ändå bli vansinnigt skönt på sitt sätt. ;P
    Bra att vi är olika. Kul du hittat vad som funkar för dig. 
  • Anonym (Bestört)
    Anonym (Stella) skrev 2023-03-04 19:40:23 följande:
    Så skillnad när det gäller hjälpmedel för den sexuella hälsan. Hade män haft samma utmaning hade jag haft förståelse.

Låter ju bra det. 
    Men jag tror inte det är representativt för kvinnor överlag.
    Även de kvinnor som kan komma väldigt lätt tycker också att män inte ska få ha sexleksaker medans de ska få ha det som en krydda.

Även män som har svårt för att komma (de finns de också) så tycker man att kvinnor ska få ha sexleksaker men inte dem. 

Det har med könet att köra, män = sexleksaker ska inte få höra ihop helt enkelt.

• Anonym (Bestört)

It Doesn?t Reflect On Your Sexual Accomplishments

Probably one of the more compelling reasons men shy away from sex toys is that there?s a circulated belief that male masturbators are solely for men who are unable to find partners of their own so they?ve decided to skip the middleman of having to meet partners and relegated themselves to sex toys. That isn?t the case whatsoever. Even the most sexually accomplished of men don?t have sex all day every day, and sometimes even men with more girlfriends than they know what to do with need some personal time. Simply put, there?s nobody out there trying to shame men for masturbating outright, so what?s the issue with upgrading from the hand?

People often say you should buy a good bed because of the amount of time you spend in bed. The same concept can apply to masturbating, if you?re going to do it so often and so regularly, why settle for the old five finger special?

• Anonym (Bestört)

We?ve come a long way when it comes to women and vibrators ? but have you noticed the double standard society applies to men who use sex toys?

These men are often stereotyped as creepy perverts or desperate losers. This stereotype says a lot about our ideas of modern masculinity ? and like every stereotype, it?s based on some really misguided info.

In this video, Cristen Conger of Stuff Your Mom Never Told You will fill you in on the numbers behind men?s sex toy use in the United States, and shut down the assumption that you?re ?not a real man? if you?re a guy who likes sex toys.

We hope this clear break-down will help this stigma start to fade.

With Love,
    The Editors at Everyday Feminism

What's Up with the Stigma Against Men Who Use Sex Toys? - Everyday Feminism

• Anonym (Bestört)

Jag har tänkt köpa mig en ny lösvagina för att den var så skön och förgyllde min onani. 

Men efter att ha läst den här tråden ver jag inte längre vad jag ska göra. Känns inte uppskattat eller ok för män att köpa sånt. 

• Anonym (Bestört)
    molly50 skrev 2023-03-19 22:12:53 följande:
    Det ska väl du kunna göra likaväl som att kvinnor kan göra det.
    Hellre att ens partner köper sexleksaker än att h*n är otrogen.
    Vet inte jag. Har ändå en känsla av att män med sexleksaker tittas på med andra ögon än tjejer med samma. 
  • Anonym (Bestört)
    Pussan skrev 2023-03-25 22:41:29 följande:
    Men du behöver väl inte annonsera att du har en?
    Visserligen men känns ändå som man smusslar med något som är fel då. 
Svar på tråden Min man har köpt sexleksaker till sig själv