Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Min man har köpt sexleksaker till sig själv

Vad jag hade gjort? Jag hade blivit lite förvånad, på ett positivt sätt. Jag hade blivit glad att det inte bara är jag som har ett skönt och privat sexliv med mig själv. Jag hade inte tagit upp det med honom då jag anser att jag inte har med saken att göra. Däremot hade jag nog gärna sett på när han använder grejerna. Men man kan inte få allt här i världen. 

• Anonym (?)
    Anonym (Stella) skrev 2023-03-04 19:40:23 följande:
    Skillnaden är att män kan få orgasm enkelt. För kvinnor är det svårare. Mig tog det 2 år att få orgasm genom smek och 10 år att få en orgasm vaginalt. Därför ses dildon som ett verktyg för kvinnan att öva upp sin förmåga att kunna få orgasm vilket i slutändan gynnar en relation.

Så skillnad när det gäller hjälpmedel för den sexuella hälsan. Hade män haft samma utmaning hade jag haft förståelse.
    Ok....så om jag som är kvinna har lätt för att få orgasm utan hjälpmedel så ska jag inte ha rätt till upplevelsen som en sexleksak kan ge? Min man ska alltså ha rätt att neka mig den upplevelsen? 

Detta var bland det dummaste jag hört. Hur skönt man ska få ha det när man onanerar ska baseras på hur svårt man har att ha det skönt vid sex. Hahaha. Detta måste vara själva definitionen av småaktighet. Sexigt, verkligen sexigt. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Stella) skrev 2023-03-05 15:09:38 följande:
    Det var inte det som diskuterades, jag pratar om varför sexuella hjälpmedel är mer avdramatiserade än manliga. Varför det är en skillnad. Att syftet varför tex apoteket  säljer dildos till kvinnor handlar om att främja den sexuella hälsan då kvinnor inte ha lika enkelt där som män och behöver lära känna sin kropp på ett helt annat sätt än en man för att kunna njuta.

Det innebära inte att det är drömmer sexleksaker för män  (Och kvinnor), jag ville bara lyfta skillnaden.
    Du skrev själv att DU skulle ha mer förståelse för mäns sexleksaker om de hade svårt att få orgasm. 

Sexleksaker finns för att göra det skönare för både män och kvinnor. Det spelar ingen roll hur lätt eller svårt man har att få orgasm. Saknar man den förståelsen så är man otroligt missunnsam mot sin partner. Varför övht göra någon skillnad? Hur kan man vara emot hur någon väljer att onanera. Kontrollerande är vad det är. En fet Röd flagga enligt mig. 

Man behöver bara ha två anledningar att använda sig av sexleksaker oavsett kön och det är att vill och för att det ger en bättre upplevelse. 
  • Anonym (?)
    Aviga skrev 2023-03-18 01:56:03 följande:

Vad är det för fel på er?

Här är en tjej förtvivlad över att hennes partner inte var den hon trodde. Istället för att lugna henne beter ni er som gamar. 

Endera vill ni att hon ska slänga ut sin partner eller så behandlar ni henne som mindre vetande

Skäms på er!

Om ni har erfarenhet och empati för henne ge henne goda råd annars bör ni hålla tyst

Jamen oj! Hennes partner var inte den hon trodde....det fruktansvärda sanningen är att han hade en fasansfull hemlighet......han visade sig vara en man som, ve och fasa......onanerar.....MED hjälpmedel. 

Det är lika bra att ts ser till att få terapi för att bearbeta detta trauma. För ts partner finns det säkerligen någon typ av 12 stegs program så att han kan förändra sin destruktiva livsstil. 
  • Anonym (?)
    Aviga skrev 2023-03-18 19:45:09 följande:
    Varför engagera dig och kommentera om du inte är intresserad?

Jag är ärligt intresserad av drivkrafterna bakom den här typen av komentarer
    Drivkraften är i detta fall ts idioti. 

Hur kan man bli äcklad av att den partnern man nekar sex onanerar med hjälp av sexleksaker? Hur sjukt är inte det. 

Var klämmer skon för såna som ts? Vad vill hon egentligen? Att karln ska kastrera sig för att ts inte ska behöva känna sig äcklad? Vad är ts drivkraft? Inte är det empati och förståelse i alla fall. 
Svar på tråden Min man har köpt sexleksaker till sig själv