Anonym (Stella) skrev 2023-03-05 15:09:38 följande:
Det var inte det som diskuterades, jag pratar om varför sexuella hjälpmedel är mer avdramatiserade än manliga. Varför det är en skillnad. Att syftet varför tex apoteket säljer dildos till kvinnor handlar om att främja den sexuella hälsan då kvinnor inte ha lika enkelt där som män och behöver lära känna sin kropp på ett helt annat sätt än en man för att kunna njuta.
Det innebära inte att det är drömmer sexleksaker för män (Och kvinnor), jag ville bara lyfta skillnaden.
Du skrev själv att DU skulle ha mer förståelse för mäns sexleksaker om de hade svårt att få orgasm.
Sexleksaker finns för att göra det skönare för både män och kvinnor. Det spelar ingen roll hur lätt eller svårt man har att få orgasm. Saknar man den förståelsen så är man otroligt missunnsam mot sin partner. Varför övht göra någon skillnad? Hur kan man vara emot hur någon väljer att onanera. Kontrollerande är vad det är. En fet Röd flagga enligt mig.
Man behöver bara ha två anledningar att använda sig av sexleksaker oavsett kön och det är att vill och för att det ger en bättre upplevelse.