Anonym (Män pallar inte sexlöshet) skrev 2023-03-04 14:58:23 följande:
Män verkar inte kunna hantera sexlösa eller sexsnåla parrelationer särskilt bra. De hänfaller åt runkande, porr, kanske som i TS även sexleksaker.
De utvecklar vad det verkar även grinighet, bitterhet och vad jag vill kalla depressionssymptom av sexlöshet.
Jag tror att män behöver lära sig att skilja sig när frun inte vill ha sex längre. Inte tjata eller hota i stil med "Utan sexliv så skiljer jag mig", vilket som "bäst" leder till ställa upp sex, utan bara skilja sig.
Det går för en del att hitta tillbaks till varandra sexuellt igen, men för de flesta så innebär detta att sexliv är något du inte kommer ha igen. Det är ett avslutat kapitel i livet om du inte skiljer dig. Skiljer du dig har du åtminstone möjligheten att ha ett sexliv, fortsätter du vara gift finns inte den möjligheten.
"Hänfaller"?
Det är helt naturligt att även ha sex med sig själv, och väldigt märkligt att en del än idag i ett sekulärt samhälle tydligen inte kan komma över den kristna hjärntvätten och demoniseringen av ett naturligt mänskligt beteende.