Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Min man har köpt sexleksaker till sig själv

Anonym (Äcklad) skrev 2023-03-03 17:48:08 följande:
    Min man har köpt sexleksaker till sig själv

Jag vet inte hur jag ska tänka eller göra..

Min man och jag har varit tillsammans i 13 år och har ett gäng barn ihop. Vi har ett bra förhållande men efter alla år och alla barn, skiftjobb osv så är ju inte sexlivet som förr. Det är jag som inte har den lusten eller orken som förr. Jag vet att han har mycket mer lust än mig då han alltid tjatar om sex. Vi har väl sex I snitt en dag i veckan, ibland mer eller mindre. Bra sex har vi när vi väl har det! 
    Men nu då. Letade efter en borttappad sak som vi både är överens om förmodligen är han som tappat bort. Började då leta bland hans saker och tänkte jag skulle kolla i hans låsta byrå där han förvarar jakt och fiske saker. Där hittade jag en lösfitta och lösrumpa... Blev så jävla äcklad.. vem köper sånt? Så han har alltså beställt sexleksaker till sig för flera tusen? Jag har inga problem med att han runkar men dessa grejer! Jag vet inte hur jag ska hantera detta? Tycker det är så jävla äckligt och respektlöst... 
    Vad hade ni gjort?
    Tja. Rent krasst så är det ju inte konstigare än att det finns gott om kvinnor (även i förhållande) köper och använder dildo's.

Jag personligen hade inte brytt mig..
    Hellre sexleksaker än att han skulle överväga otrohet om vi hade osynkad sexlust och hans var högre.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (näe) skrev 2023-03-03 22:14:05 följande:
    Folk här tenderar att värdera allt utifrån och enligt sin moral och logik. Men du önskar ju känslomässigt stöd för detta var jobbigt för dig. Önskar att du fick svar av folk som förstod dig och kanske nån man som hade liknande leksaker som på ett sjysst sätt kunde beskriva hur han tänker. Men risken är att alltså att du bara får hat.

Kram
    TS fråga var just denna:

"Vad hade du gjort?"

Så skall man tolka ditt långa svar, som jag kortade ned för platsens skull, så är det "hatiskt" att svara så?

Om man svar på en rak fråga "Vad hade du gjort?", så svarar man ju baserat på sin egna åsikt och utifrån sin egna moral.

• EnAnonumius
    Anonym (B) skrev 2023-03-03 22:35:28 följande:

Folk har verkligen svårt att sätta sig själva åt sidan när de ska svara i trådar. 

Och folk har även väldigt svårt att läsa TS'ar..

TS frågade ju en rak fråga i slutet "Vad hade du gjort?".
    Missade du det i din iver över att klanka på andra som svarat?

• EnAnonumius
    Anonym (Förvånad) skrev 2023-03-04 05:23:26 följande:

Jag blir inte förvånad över att så många är negativt inställda till din partners sexleksaker här på familjeliv med tanke på hur många som är emot att man ens ska se på porr.

Har du ens läst tråden? Det är mer positiva än negativa till hans sexleksaker.
  • EnAnonumius
    Anonym (B) skrev 2023-03-04 08:07:16 följande:
    Hade du läst kommentarerna i början så hade du sett att folk inte svarar vad de hade gjort utan snarare attackerar TS med otrevliga ord. Alltså sätter de inte sig själva åt sidan och faktiskt svarar på frågan.
    Och bara för att det fans kanske en max två som var lite otrevliga i början så skall det vara en  ursäkt då att hoppa på folk i grupp?

Att klanka på andras svar om att de är otrevliga,, enligt ditt (subjektiva) tycke, för att sedan  hoppa på folk i grupp för vad dessa FÅ gör, är ganska så direkt otrevligt det med. Två fel blir inte ett rätt liksom.

• EnAnonumius
    Anonym (B) skrev 2023-03-04 11:51:15 följande:
    Varför skäller du inte ut personen som kallade TS för kärring istället? Förstår liksom inte vad du vill få ut av detta? Jag står fortfarande för det jag skrev.
    Varför skall jag göra det, d.v.s skälla på de individer som DU anser gör fel?

Det var ju du som valde att gnällde på folk hur de svarade i tråden, i "största allmänhet", och tyckte "folk var elaka mot TS". D.vs du hoppade på folk generellt för några dumma individer.

Du kunde ju gott ha skällt ut de individer som kallade TS för kärring i stället.

Men det kanske var alldeles för jobbigt för dig? Bättre att gnälla på "folk i allmänt", och sedan försöka få andra att skälla ut andra för din räkning för att fortsätta att hacka på folk generellt för några FÅ individer.

En fråga..
    Är det normalt för dig att gnälla på folk i grupp för att någon, mycket få, individ/individer beter sig dumt?
Svar på tråden Min man har köpt sexleksaker till sig själv