Inlägg från: Anonym (barnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (barnet)

Min mammas ekonomi är kaos

Du ska absolut inte försöka vinna pengar på spel, det leder bara till problem och spelberoende i tidig ålder är ett säkert sätt att sabba sitt eget liv.

Det bästa du kan göra är nog att hitta ett jobb på deltid som du klarar av bredvid skolan, om du vill hjälpa till med er hushållsekonomi. Kanske måste du vänta tills du är 16, det finns gränser för arbete idag som är hårdare än när jag var ung.

Det är viktigt att du tänker till när du planerar ditt eget liv. Jag kämpade som ett djur med betygen för att komma in på min utbildning, och jag vågade inte heller välja det jag helst ville, för jag visste att om jag skulle misslyckas så hade inte mamma haft råd att hjälpa mig- jag fick helt enkelt inte bli av med mitt CSN.
    Så jag valde en utbildnign som var lite mindre svår än det jag egentligen ville.

Min utbildning ledde till ett välbetalt jobb och jag sover gott om natten idag och saknar inget.

Min mamma var inte skuldsatt men hon försörjde en man som inte jobbade i 30 år och vi var fattiga pga det.

Du har fått ett för stort ansvar för tidigt, men det kan också göra att du kommer att planera bättre, jobba hårdare och lyckas bättre än din mamma, glöm inte det!

Svar på tråden Min mammas ekonomi är kaos