• Aniiee

Min mammas ekonomi är kaos

Tjej07 skrev 2023-03-03 14:33:08 följande:
    Min mamma har skuldsanering hos kronofogden men hennes ekonomi drabbar mig också, det har även alltid bara varit min mamma och jag så kan jag hjälpa henne för jag det!
    Om din mamma redan har skuldsanering så är det över om 3 år från det att hon fick skuldsanering, sen har hon inga skulder länge. Extra inbetalningar gör inte någon skillnad där. Det du kan göra är att vara en bra dotter, och det är du uppenbarligen redan. Om du har lite pengar kvar nu och vill göra något för din mamma, gå och köp ett par bitar marsipantårta, för igår var det första torsdagen i mars.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee
    EnAnonumius skrev 2023-03-03 17:43:15 följande:
    Efter som du gillar att vara nitisk och påtala sakfel hos andra så kan jag gärna åtgärda den tjänsten till dig.

En skuldsanering gäller i 5år, från det man har fått den godkänd tills det är klart för privatpersoner.
    Är man företagare så är det 3år.
    Står på kronans hemsida.

TS mamma antar jag går som privatperson. Sedan så har ju inte TS skrivit när hennes mamma påbörjade sin skuldsanering.

https://kronofogden.se/kundservice-svarar/fragor-och-svar/skuldsanering/2021-03-09-nar-ar-skuldsaneringen-klar
    Ja, sorry. Är väl för att jag själv är företagare...
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Min mammas ekonomi är kaos