Inlägg från: Anonym (En bil?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En bil?)

Betala för halva bilen?

Anonym (Bilköpare) skrev 2023-03-03 12:44:41 följande:
     nej jag har betalat den helt själv. Jag har inga resekostnader till jobbet så anvönder knappt bil 
    Varför behöver ni två bilar? Kan du inte sälja din och sen köper ni en gemensam som funkar för er alla? Om ni sällan åher gemensamt o h du sällan använder din.

Bilar är dyra att bara ha stående. Förlustaffärer.
  • Anonym (En bil?)
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-03 13:10:44 följande:
    Roligt att ha en egen.
    Jo, men om ekonomin nu är en fråga så kanske det är läge att tänka på om de behövs. Särskilt om nu TS enligt egen utsago i princip inte ens använder den egna nu.
  • Anonym (En bil?)
    Anonym (N) skrev 2023-03-03 13:21:10 följande:
    För att TS kille låter självisk , så det är nästan säkert att han skulle ta den enda bilen och TS skulle få gå / åka kommunalt om båda skulle vilja ha bilen samtidigt trots att de betalar 50 - 50 % ?
    Då har de större problem än ett bilköp.
  • Anonym (En bil?)
    Anonym (Bilköpare) skrev 2023-03-03 13:29:44 följande:
    Nä jag vill ha 2 bilar då man blir så fast när man bara har en, o som annan skrev, jag vill inte riskera att inte ha nån bil. Tex om jag vill åka iväg med barnet L hälsa på mina föräldrar o min sambo måste jobba så måste han ha bilen. Ekonomin är egentligen bara ett problem för min sambo som inte har pengarna så han blir ju självklart glad om jag betalar halva 

Ok. Vi är två vuxna med ett barn och jobb några mil bort som har just en bil och vi känner oss inte låsta. Vi kan dock ta buss till jobbet, även om det tar en halvtimme extra oer resa.

Mycket också av miljöskäl och att det kostar onödiga pengar i service, däck mm. Det går ju att hyra en bil för såna ovanligare fall du nämner med.

• Anonym (En bil?)
    Anonym (N) skrev 2023-03-03 13:39:46 följande:
    Givetvis , men det var inte TS fråga. 
    Du antog ju massa med.
  • Anonym (En bil?)
    Anonym (N) skrev 2023-03-03 14:47:03 följande:

Som gällde just bilen , som TS frågade om. Inte om deras relation. 

Mja, antagandet gällde relationen.
Svar på tråden Betala för halva bilen?