Inlägg från: Anonym (MR klister) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MR klister)

Betala för halva bilen?

Håller med vad de ovanstående skriver. 
    Erbjud dig att betala halva mot att han betalar halva din när du byter 👍

• Anonym (MR klister)
    Anonym (Bilköpare) skrev 2023-03-03 10:27:38 följande:
    Han säger han ska det med men då ska jag ha en liten o billig då med Tycker han. 
    Ska han köpa en liten och billig och det inte är något du är intresserad av så tycker jag att han kan betala den själv så kan du köpa vilken du vill sen 
  • Anonym (MR klister)
    Anonym (En bil?) skrev 2023-03-03 13:33:54 följande:

Ok. Vi är två vuxna med ett barn och jobb några mil bort som har just en bil och vi känner oss inte låsta. Vi kan dock ta buss till jobbet, även om det tar en halvtimme extra oer resa.

Mycket också av miljöskäl och att det kostar onödiga pengar i service, däck mm. Det går ju att hyra en bil för såna ovanligare fall du nämner med.

Jag är ensam med två bilar, men det har ju inget med saken att göra? 
  • Anonym (MR klister)
    Anonym (X) skrev 2023-03-05 09:58:09 följande:
    Så han ska pendla 9 mil varje dag med en 300.000 kronors bil? Nu har jag ju ingen aning om hur stark ekonomi ni har, men den kommer ju rasa jättefort i värde om han ska pendla 9 mil varje dag.

När jag bilpendlade så hade jag bara 3.8 mil till jobbet och vi hade då två Volvo kombi (vi bodde lite off, man behövde bil för att handla mat, och vi har tre barn som då var ganska små). 

För oss var det självklart att bilpendla med den äldsta ?sämsta? bilen som gått längst och att barnen alltid åkte i den nyare mer säkra bilen.
    Tänk om barnen ska åka med den som pendlar då? 
Svar på tråden Betala för halva bilen?