Inlägg från: Anonym (Livet är kort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livet är kort)

Hon vill inte ha barn

Har ni inte pratat om detta tidigare? Jag tror att ni inte kommer att få några barn faktiskt. Du får ta ett allvarligt samtal med henne att hon faktiskt måste bestämma sig för om hon vill ha barn eller inte. Ge henne en vecka på sig att fundera och om hon efter den tiden säger nej eller att hon inte vet så är det lika bra att lämna henne, även om det gör ont. Om hon säger ja så måste ni diskutera tidsperspektiv. Hennes fertilitet börjar strax dala, din har redan påbörjat sin nedåtkurva och ingen av er blir yngre. Det här är ditt liv det handlar om. Om du ska ha någon chans alls att få barn så är det NU ni ska sätta igång. Vad väntar hon på??

• Anonym (Livet är kort)
    Anonym (tiden är inte slut) skrev 2023-03-04 00:33:01 följande:

Kanske lite motsatt, men som någon som väntade länge tycker jag man kan ge det lite tid. Det är en stor omställning att få barn. Ni behöver prata ordentligt och hon kan behöva tid att bestämma sig för att offra sin kropp och fritid för resten av livet.
    Fick min första när jag var 38, det tog 2 mdr att bli gravid. Fertiliteten är inte död bara för att man e 30+.

Kul för dig då, men vetenskapen talar för att man inte ska vänta så länge. Fertiliteten börjar dala runt 35 års ålder, och det är bara att se sig omkring på FL för att se hur många som är yngre som verkligen kämpar för att bli gravida, måste ta till IVF och det funkar inte ändå. Så som sagt, kul för dig, men vad hjälper det ts tjej när hon inte har samma kropp?
Svar på tråden Hon vill inte ha barn