Inlägg från: Anonym (Fundera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundera)

Hon vill inte ha barn

Jag känner ett par där kvinnan hade en tonåring sedan tidigare och mannen hade inga. De hade varit tillsammans i 10 år när han började fundera som du gör nu, för han hade en stor barnlängtan. 
    Hon sa att hon kände sig färdig med barn så de bestämde sig för att separera.
    Sedan ändrade kvinnan sig och nu är barnet några år och båda är glada över det. 

Men i ditt fall har din sambo inga barn sedan tidigare så då kan det mycket väl vara så att hon absolut Inte vill ha några.

• Anonym (Fundera)
    Anonym (tiden är inte slut) skrev 2023-03-04 00:33:01 följande:

Kanske lite motsatt, men som någon som väntade länge tycker jag man kan ge det lite tid. Det är en stor omställning att få barn. Ni behöver prata ordentligt och hon kan behöva tid att bestämma sig för att offra sin kropp och fritid för resten av livet.
    Fick min första när jag var 38, det tog 2 mdr att bli gravid. Fertiliteten är inte död bara för att man e 30+.

Det är dock ingen garanti att alla 38åringar har lätt att bli gravida bara för att vissa har det, så vill man inte riskera bli barnlös eller hålla på med ivf kanske man inte väntar tills man är nästan 40. Om man tycker det är värre att få barn tidigare än att inte få barn alls så kan man dra ut på det?
Svar på tråden Hon vill inte ha barn