Inlägg från: Anonym (Japp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Japp)

Två barn tätt, hur ska det gå!

Jag har tre barn tätt. Mellan ettan och tvån skiljer det 20 månader och mellan tvåan och trean skiljer det 22 månader. Nu är det roligare när de leker med varandra alla tre, men för bara ett år sedan var jag så slut att jag höll på att gå in i väggen av utmattning. De två större skulle egentligen bara fått vara på förskolan 15 timmar per vecka men eftersom jag var på väg att braka ihop så ansökte jag om utökad tid för dem. De fick gå 30 timmars veckor istället, vilket blev min räddning. Men det hade nog inte blivit beviljat om jag hade haft två barn, alltså en bebis och en nästan 2 åring. Det blev beviljat eftersom rektorn på förskolan fattade ju också att med tre så små barn funkar det inte längre med 15 ynka timmar per vecka. Det krävdes tyngre artilleri, 30 timmar.

Amningen med tvåan hann jag med sisådär. Fick täcka upp mycket med ersättning pga tidsbrist. Amningen med trean var bara att glömma från start. Knappt jag hann ge ersättning ens. Fick lägga honom i babysittern och bulla upp flaskan under en hoprullad filt så han fick äta själv där medan jag bytte blöja på mellanbarnet och hjälpte den äldsta på pottan, typ. Hemskt. Det var en fruktansvärd tid.

Nu är det värsta över. Det är fortfarande kämpigt men inte som innan. Nu börjar det ljusna och jag kan säga att det var ändå värt det. Vilken glädje barnen har av varandra! Och även vi vuxna har glädje av dem idag.

Svar på tråden Två barn tätt, hur ska det gå!