Hur tar sig barnen från punkt A till B?
Vi kör barnen rätt mycket vintertid.
Mannen är blödigare än mig, jag tycker de två som bara har 3.5 km kan gå hem de dagar de hinner (ibland är det för tight inför träningar så de måste få skjuts för att hinna äta) men han hämtar oftast.
Ingen av barnen har aktiviteter riktigt nära. Det finns en hall nära men den är svår att få tider i så dottern vars lag sökt tider där har inga tider där alls i år. Alla tider är på hallen 3.5 km bort. Brukar samköra med andra föräldrar.
Övriga barn har 5-15 km till sina aktiviteter, då blir det skjuts.
Sommartid cyklar de fram och tillbaka till skolan, då är genvägar upptinade och på cykel har de inga problem att hinna.
Gymnasiebarnen har 500 m för kort för att få busskort (gränsen går vid 6 km). De får oftast skjuts då mannen jobbar relativt nära deras skola. Det är inte helt billigt att hålla 4 barn med busskort heller så smidigare att köra så det passar deras tider.
Men barnen tränar mycket och rör sig en hel del på helgen, men visst skulle friskluftskontot kunnat fyllas på bättre. Det har iaf inget med oro från min sida att de inte far själva. Enbart logistik, kostnad och tid.