Hur tar sig barnen från punkt A till B?
Dottern är 18 nu, men så var det när hon var mellan 6 och 10:
Skola: skolan hon gick på i förskoleklassen och 1:an var (enligt Google Maps), ca. 3km bort. Vi brukade cykla för det mesta, ibland gick vi (om en av våra cyklar var trasig eller det var för mycket snö eller halt). Sällan tog vi bussen. Ibland tog hon bussen själv, om jag jobbade tidig (jag jobbade oregelbundna tider). Blev det buss föredrog jag dock att vi åker tillsammans, för då åkte hon gratis med mig (jag hade periodkort). Hon cyklade inte själv för man fick mest cykla på gatan - lungna vägar med knappt bilar, men ändå.
Hem samma sak, men ibland om hon stannade på fritids tills hennes musikundervisning började, gick hon till fots till musikskolan och sedan hem.
I 2:an bytte hon skola, den var ca. 2,5km bort. Cykelväg hela vägen, så hon cyklade själv. Ibland gick hon (av samma anledningar som ovan).
Efter 2:an flyttade vi utomlands, då åkte hon tunnelbanan till skolan.
Aktiviteter: hon har gjort flera olika genom åren och för det mesta cyklade vi tillsammans, för antingen var det för långt bort eller så hade hon inte klarat av att transportera sin väska själv. Annars gick hon själv till fots.
Jag har aldrig haft en bil.