-
Jag gjorde sånt förr med många tjejer. Ingen verkade ta illa upp. Men när man läser i såna trådar här så tycker dom flesta tjejer att det känns obehagligt och är creepy och opassande. Samtidigt så säger en del tjejer att svenska killar är fega, varför törs inte fler killar komma fram på stan? Som de gör utomlands.Anonym (P) skrev 2023-03-01 08:39:55 följande:Det är väldigt smickrande så jag uppskattar det verkligen.
-
Ja, de tjejerna jag gick fram till, det var för att dom var snygga, söta. Jag visste inget om dom, jag gick bara efter utseendet.Fröken Allvar skrev 2023-03-01 09:31:45 följande:
Någon nämnde att vara utomlands när människor kommer fram och där är det mycket vanligare, eftersom det syns att man inte är därifrån och att folk får upp ögonen för en därför. Det har hänt mig, andra kvinnor och även män utomlands. Men på samma sätt som jag förstår att det inte egentligen är för att småprata som folk tar kontakt här hemma så förstår jag att det ligger något annat bakom utomlands. Ofta är det något man vill ha. Oftast pengar, eller äktenskap som i fallet ovan. När man går fram till någon på stan och ber om numret för att personen är vacker så är det skönheten man vill ha.
-
De jag gick fram till såg glada ut. Jag fick ju nej men jag tog det med en klackspark.Anonym (Felicia) skrev 2023-03-01 11:02:21 följande:
Ja det hände många gånger när jag var yngre speciellt utomlands. Även här hemma har det hänt flera gånger. när jag gått promenader och även när jag gått av bussen tex.
Nu har jag småbarn så har varken tid eller ork att bry mig om mitt yttre mer än att man ser anständig ut.
Men då var det roligt tycker jag, så länge mannen accepterade ett nej.
-
Som jag skrev tidigare, tjejerna jag gick fram till, där var det mest för att dom var snygga, söta. Jag gick efter utseendet. På krogen är det mer acceptabelt, även om man ofta är mer berusad där.Mimosa86 skrev 2023-03-01 11:23:07 följande:
Yes :) och de mötena har varit generellt trevliga eftersom alkohol inte är inblandat
-
Vad tyckte du om att äldre man raggade på dig?PH76 skrev 2023-03-01 12:13:28 följande:
Det händer inte längre men till och från när jag var yngre. Det var en ganska rolig incident i Paris när jag var lite över 20år och satt och tecknade av ett hus, det kom fram en (vad jag tyckte äldre dam) välklädd dam i kanske 55års ålder som förklarade hur hon förstod att det var dyrt att vara student i Paris och at hon gärna ville ha med mig på vissa tillställningar (och annat som smycke).
Jag har också haft en hel del äldre män som raggat på mig under samma 10års period i livet.
-
Oops... trodde du var kvinnaPH76 skrev 2023-03-01 12:21:30 följande:Jag är ju en heterosexuell man så jag var inte intresserad, men det är väl ofta smickrande, förutom de som tog på fysiskt på en.
-
Killar har inte samma smak. Som exempel, min syster har förlöjligat utseendet på de flesta jag gillat. Hittat fel på deras utseende och tyckte en del var fula.Anonym (Nix) skrev 2023-03-01 12:35:34 följande:För att mitt utseende inte är tilltalande nog för att någon skulle finna mig intressant för enbart det.