• Anonym

Vem sköter luskamning hos er?

Hos oss har frun skött all amning överhuvudtaget, då mannen här saknar kvinnobröst.

Vi försöker väl inte direkt luska i något alls, så jag tror inte att luskamning alls har förekommit. Har öht svårt att se vad som ens skulle gå att luska i vid amning? Alltså vad syftet med denna luskamning skulle vara?

• Anonym
    Studentpappa skrev 2023-02-28 21:40:24 följande:

Jag har aldrig haft löss, aldrig blivit luskammad vad jag kan minnas. Barnen har aldrig haft löss även om vi kammat dom några ggr när det gått på fsk, men det är inte många ggr vi gjort det. Jag har gjort det några ggr, sambon säkert fler. 

Dottern har återkommande fotvårtor som jag sköter till 95%, är det också ett jämställdighetsproblem?

Varför kammar ni barnen när det går löss på Försäkringskassan?
  • Anonym
    Anonym (Suck) skrev 2023-02-28 22:00:39 följande:
    På Försäkringskassan?
    Går det löss där?
    Det stod ju uttryckligen fsk så man får ju förmoda det? Jag undrade då vad det hade med skribentens barn att göra.
  • Anonym
    Anonym (Suck) skrev 2023-02-28 22:03:52 följande:
    Det står Försäkringskassan....
    I inlägget som citeras där? Det står fsk.
    Då fsk är den officiella förkortningen för Försäkringskassa, undrade jag varför han kammar barnen när det går löss på nämnda ?fsk?
  • Anonym
    Anonym (Suck) skrev 2023-02-28 22:03:52 följande:
    Det står Försäkringskassan....
    Jag tom fetade fsk.
  • Anonym
    Anonym (MR klister) skrev 2023-03-01 18:33:12 följande:

Ingenstans har personen skrivit försäkringskassan. 
    Du blandar ihop förkortningarna och faller på eget grepp. 

Se i alla fall till att ha rätt när du spelar Allan. 

Det är Försäkringskassan som blandar ihop förkortningarna när de förkortar sig själva till fsk, örtbönetryne. Googla som sagt.
Svar på tråden Vem sköter luskamning hos er?