Vem sköter luskamning hos er?
Hos oss gör båda tråkiga uppgifter, men luskamma har vi aldrig behövt göra. Peppar peppar. Men t.ex. en omgång med springmask - vi tog hälften var - medan han dammsög hela huset varje morgon i en+ månad så bytte jag sängkläder på alla sängarna. Vi hjälptes åt att se till att alla barnens naglar var kortklippta o.s.v. Inget konstigt. Överlag styr han upp ca hälften av barnens "lekträffar" med barnens kompisars föräldrar. Han har huvudansvar för två av deras fritidsaktiviteter - jag de andra två aktiviteterna. Alla tider som kommer hem läggs in i en gemesamt synkad kalender - den som öppnar brevet/läser på schoolsoft/liknande lägger in tiden direkt (BVC, tandläkare, utv.samtal och liknande). Jag kan säga att jag sköter mer av klädrensningen i barnens garderober sisådär en-två gånger per år, men han tar i princip all nagelklippning på våra fem ungar i vardagen så dessa saker kanske kan ställas mot varann.
Jag känner nog ändå att vi båda ansvarar och tar tag i och planerar saker som rör barnen, även de lite tråkigare/mindre intressanta delarna.