Gravid, bitter och rädd för att inte kunna knyta an till mitt barn
Tack för svar.
För att jag tror aldrig jag hade klarat av en abort och min sambo hade tagit det så väldigt hårt. Jag hoppades att jag skulle bli glad med tiden?att det skulle lösa sig när ?paniken? lagt sig.
Oj det låter som en väldigt tråkig anledning till att behålla en graviditet och sätta ett barn till världen. För alla inblandade. Jag lider med dig som känt en sådan press över att fortsätta graviditeten.
Jag tror inte alla känner kärlek eller anknytning till sitt barn när det fötts, så det är inget man kan ta för givet. Kanske är du en av dem som känner den villkorslösa kärleken, kanske är du inte det. Jag tycker du ska kontakta din barnmorska och ventilera. Det finns samtalshjälp att få och av det du skriver att döma är det något du med fördel ska nyttja. Vidare finns det kanske annat som kan hjälpa mot ditt mående. Du har säkert fått receptbelagd medicin, men kanske finns det någon annan variant som funkar bättre eller i övrigt någon behandling eller hjälpmedel som kan underlätta vardagen.
Jag håller tummarna för att du landar i tankarna och känslorna, för sådär ska ingen behöva må! ❤️