Bf november
Vecka 33+6 idag
Har börjat uppleva att magen sjunkit en del på sistone, den har blivit väldigt hård.
Imorse vaknade jag med mensvärksliknande känsla? Eftersom detta är första barnet så har jag ingen aning om hur det ska kännas och vad som är vad.. enklast är att förklara det som en blandning av molande värk i nedre mage och rygg samt rejält magknip till och från? Min mage har varit lite kaos också men så är det när jag har mensvärk annars också. Hoppas bara livmodern tränar för han får gärna stanna några veckor till, har inga andra symtom.
Mår annars rätt bra förutom att jag har svårt att komma till ro när jag ska sova, ont i benen osv. Är hemma på gravpenning så har fixat det mesta. Det som är kvar är att packa bb-väskan. Nu kämpar vi på!
Det är säker helt normala förvärkar/sammandragningar, livmodern förbereder sig.
Jag sa det till bm idag att jag har gott om dem och för henne var det bara bra. Min mage har också varit lite kaos till och från senaste veckorna, har för mig att det har varit så i slutet (sista veckorna) av mina tidigare grav. med.
Men känner du att det blir värre så ska du såklart kontakta vården.
jag har också svårt med sömnen nu, svårt att somna och vaknar flera ggr/natt, därför blir det skönt att bara jobba två veckor till. Känner att det mest är sömnen som ställer till det. Men det är bara att stå ut nu, när grav är över Så blir det amning och ev. blöjbyten på nätterna istället.