Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

Bf november

Jag har gått ini vecka 17 (16+1), min mage har växt till sig senaste två veckorna så att det inte går att dölja längre. Är normalt sett väldigt platt om magen och nu sticker en liten kula ut innanför kläderna. Kollegor har börjat säga grattis. Är ju samtidigt 5:e barnet och då brukar magen växa snabbare. Har känt något emellanåt, men vet inte om det är bebis eller bara bubbel. Utifrån ultraljudet så hade jag en väldigt aktiv filur där inne iaf.  

• Anonym (Emma)

Vilken vecka har ni RUL? 

Jag räknade fram att mitt blir vecka 22 (21+3), känns sent. 

Om hon kan se kön så vill jag veta, är för nyfiken för att låta bli!

• Anonym (Emma)

Jag blev lite förvånad när jag ställde mig på vågen idag. Förra veckan när jag vägde mig hade jag gått upp 4kg sedan jag blev gravid. När jag väger mig idag är det 2kg mindre. Kan det ha varit samling av vätska förra veckan? 2kg upp och ned på en vecka känns märkligt. 

• Anonym (Emma)
    Anonym (Elsy) skrev 2023-05-31 11:19:28 följande:
    Jag väger också mindre nu än för ett vecka sedan, visserligen bara en diff på ett och ett halvt kilo men tänker som du att det kan vara vätska. Vägde 49 när jag skrev in mig, härom veckan  51,7 och nu 50,2. Tror i alla fall inte att det är något man behöver oroa sig för.

Äntligen  tycker jag att jag kan känna lite. Men nu när min xonvea tog slut har jag börjat kräkas en massor. Är det fler som fortfarande har problem med illamående?

Tack, då kanske det är som det ska då. 

Mitt illamående är mycket bättre nu än vad det var tidigare, det värsta gick över i vecka 13?14. Men det kan komma utan förvarning när jag äter vissa saker, för en dag sedan drack jag ett glas juice och kräktes ut i vasken på en gång. jag jobbar även skift och sent på kvällar och nätter kommer illamåendet när det blir för stort hopp mellan måltider. 

• Anonym (Emma)

I mina tidigare graviditeter har jag känt fladder ganska tidigt.  jag är i vecka 20 (19+3) nu och känner så buffar ibland när jag böjer mig eller när något tyngre typ barn eller hund  och kommer åt magen. Men igår var det häftigt, låg på soffan med händerna på magen och kände bebis flera ggr lite lätt. Idag är det en vecka kvar till RUL, ska bli spännande!

• Anonym (Emma)
    Mimoosalut skrev 2023-06-19 11:51:55 följande:

Hej!
    BF 7/11 här, väntar en liten flicka :) Första barnet.
    Har ett märkligt problem och vill höra om någon upplevt samma.
    Sedan drygt en månad tillbaka får jag olidligt ont i axlarnas leder när jag sover, det är så illa att jag efter ett par timmar i sovställning måste använda hjälp för att ens kunna lyfta armarna. Det kommer oavsett sovställning och brukar lätta efter ett par timmar rörelse på morgonen. Har aldrig haft något liknande så misstänker att det måste ha något med graviditeten att göra.. Har dock inte sett något om sett ?symptom?.
    Har ännu inte blivit tung och rör mig som tidigare.
    Någon som känner igen detta och kanske har några tips?

Jag upplever inte att jag får ont, men armar och ben kan domna bor, lite obehagligt när man inte känner att man har kontroll över sina kroppsdelar. Blir bättre av att jag rör på mig mer och byter ställning oftare. 
  • Anonym (Emma)

hur ser era magar ut nu? 

Min har växt på sig ordentligt så att folk vågar fråga när det är dags. Så skönt att känna sig vacker gravid och inte bara lite tjockare runt magen!

• Anonym (Emma)
    Andromeda326 skrev 2023-06-23 22:10:37 följande:
    Jag har en riktig dunderkula (vecka 21) haha! Är lika stor nu som jag var med dottern i typ vecka 28.

Det är häftigt hur snabbt kroppen anpassar sig när den har gjort det tidigare och vet vad den ska göra. Ska jag jämföra med mitt första barn så var jag i den här storleken när jag var höggravid nästan, men jag var otroligt liten med honom och han blev normalsize och frisk ändå  

Fördelen med att den växer på sig är att iaf jag blir mindre orolig. 

• Anonym (Emma)
    Maymom skrev 2023-06-24 22:48:18 följande:
    V.20 och ser mest tjock ut än. Men inte långt från en mer tydlig gravidmage nu. Är nog lika stor ungefär som jag var i v25-26 första graviditeten. 😅 Så börjar bli svårare med kläder nu. 

Har du fortfarande dina vanliga kläder? Tar jag på mig en vanlig t-shirt så blir det en magtröja Och en väldigt tight sådan. Ser inte riktigt klokt ut. 

fördelen med värme och sommar är att man kan ha tunna, lediga klänningar iaf. Bor i klänningarna, underbart skönt. 

• Anonym (Emma)
    Anonym (Elsy) skrev 2023-06-26 00:43:38 följande:

Hur mycket sammandragningar har ni? Har haft en del idag vilket känns lite oroligt. Är utomlands men ska prata med min bm så fort jag kommer hem.

Jag har knappt känt av några sammandragninga, men i min förra grav hade jag många även tidigt. Fick ha lite extra koll på tecken till urinvägsinfektion. 
Svar på tråden Bf november