Inlägg från: barnlängtan2021 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2021

Bf november

Anonym (Emma) skrev 2023-11-07 12:18:44 följande:

Vad synd. 

Som jag har förstått det så behöver man ganska många satser sperma för att nå upp till tillräckliga nivåer. 

Jag har sovit riktigt bra inatt, första gången på länge. Har varit ute på promenad med hunden. Känns som en solig och fin dag att föda på, om bara han där inne kunde tänka samma sak. Känner ändå att jag har fått lite nya krafter igen. 

Ja det har jag hört med. Tror det bara var en slump med sonen när vattnet gick dagen efter. 

Det låter härligt! Tog en kort promenad med hunden också men har sån foglossning och får sammandragningar så fort jag rör mig typ så försöker ta det rätt så lugnt. När har du BF? 

• barnlängtan2021
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-07 14:17:08 följande:
    Eller nä, min gravidhjärna. BF är den 9:e och det är ju på torsdag. 
    Då är det verkligen inte lång tid kvar. Jag har BF den 25 så ändå ett tag kvar
  • barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-11-07 20:59:11 följande:
    Min gravidhjärna tänkte att: torsdag, det är ju imorn!.😅

Själv har jag en vecka kvar men nu känns det ju nästan som att nåt hänger ut när han rör sig därnere😅

Men fortsatt inga förvärkar här, mycket sammandragningar och jobbigt att sova men inga tecken på att det är på g.
    Maymom skrev 2023-11-07 21:07:46 följande:

Vilken position tänker ni att ni vill föda i?

Har ibland också världens tryck nedåt så det känns som att trycker jag nu så åker huvudet ut typ 😂 Men har inte känt någonting alls idag. 

Sonen födde jag liggandes på sidan och tyckte det kändes bra så vill nog göra liknande denna gång! 

• barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-11-12 08:10:47 följande:
    Vaknade mycket natten till igår, lätt mensvärk typ i bäcken och ner i benen. Sen ingenting under gårdagen.

Vaknat inatt 4 ggr, kraftiga men inte onda sammandragningar och lätt mensvärkskänsla.

Lugnt nu på morgonen. Antar att det kan hålla på så här ett tag..🤪

Nån med mer känningar?
    emma: hände nåt mer under gårdagen?
    Ungefär samma här. Hade lätt mensvärk till och från hela dagen igår. Vaknat flera gånger inatt och sovit dåligt men värken har avtagit och ingen bebis i sikte. Vecka 39 (38+0) idag 😴
  • barnlängtan2021
    Loviisa92 skrev 2023-11-12 12:10:17 följande:
    Samma här. Hade lite onda sammandragningar igår och natt som jag vaknat av, känns som något är på gång men är nästan inställd på att gå över tiden nu två veckor så det blir ett decemberbarn.. v39 (38+5) idag. Ahhhh man är inte lite bitter känner mig som världens gnällspik hemma just nu, men jag är trött på att vara gravid nu 
    Ja sista jag vill ha är en decemberbebis typ haha. Ligger just nu i soffan med yrsel och illamående och tömde typ hela magen på förmiddagen. Så får se om något är på gång. 
  • barnlängtan2021

Hade väldigt mycket yrsel, illamående och gjorde nr 2 på toaletten flera gånger igår. Var i kontakt med förlossningen två gånger men de sa bara att jag kommer bli magsjuk och att jag ska återkomma om det inte går över eller blir värre. Ringde idag på fm igen och fick komma in på kontroll då, alla prover och allting såg fint ut. 

Så blev hemskickad och de misstänkte att jag hade ett virus. Jag köper inte det helt hundra och känner mig inte ett dugg klokare egentligen. Mår bättre nu men känns mer som att kroppen förbereder sig för förlossningen, någon som haft liknande? 

• barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-11-13 19:46:01 följande:
    Har haft en del yrsel sista veckan, men kan bero på att hb-värdet sjunkit senaste. Hade också väldigt lätt att bajsa för nån vecka sedan men tror det kan ha varit för att han låg i säte och kanske blev det mer rörelse i tarmarna då?🤷🏼?♀️
    Mitt hb värde hade stigit från 119 till 134, så mitt var väldigt bra! Väldigt oklart vad allt beror på. Hoppas på att må helt bra imorgon
  • barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-11-13 22:48:41 följande:
    superbra värde!
    Sen sover man väl sämre överlag nu, även de nätter jag sovit länge så kan det kännas som att jag inte är utvilad.
    Har du varit sjuk nåt under graviditete? jag har klarat mig varje gång sonen varit sjuk, tänker att det kan vara så att man klarar viruset men kanske bara blir lite svagare.
    Eller så är det bara kroppen som reagerar på att det närmar sig nu, vem vet.😊
    Hoppas du mår bättre imorgon.
    Har bockat av magsjuka i typ v 13 och en förkylning i typ v 32 eller något sånt. 
    Mår bättre idag men kan fortfarande känna mig lite tung i huvudet så hoppas det går åt rätt håll! 
  • barnlängtan2021
    pinkv0dka skrev 2023-11-16 19:55:37 följande:
    Testade microlax och fick en del sammandragningar under dagen som lugnande sig sen. Nu på kvällen körde vi färdknäpp och har en del sammandragningar igen och lite blod på pappret när jag torka mig, men var liksom inte slemmigt så tror inte det var slemproppen. Få se om det händer något mer. Jag har bf på Lördag så han får gärna komma nu😀 

Hoppas huvudvärken är något tecken på att det är på g, jag blir så besviken när man känner saker under dagen/kvällen sen när man vaknar så är allt som bortblåst.
    Exakt så har jag haft nu. Haft sammandragningar som känts som mensvärk i 2-3 dagar nu men idag, känner ingenting och bara tappade hoppet för allt 😅 
    Jag har BF nästa lördag så är ett tag kvar men den lilla där inne får mer än gärna komma nu. Så trött och sliten. 
  • barnlängtan2021

Vecka 40 idag (39+0) och ingen större skillnad här än mensvärk/förvärkar och ilningar i bäcken/fiffi haha. Ska till BM imorgon och ska fråga om hinnsvepning då men hört att i vissa kommuner måste man passerat BF innan man får det och har ingen aning om hur det är här. 

• barnlängtan2021
    pinkv0dka skrev 2023-11-19 13:21:06 följande:

Haft värkar sen midnatt, ungefär 1 värk var 8-10 minut, ihållande 1 min. Lyckades äntligen somna strax efter kl 10 och nu har värkarna klingat av. Har bara molande mensvärk igen. Slemproppen har släppt mer idag, brunt slem. 

Tror ni det är något på g snart? Vet ju att denna fas kan vara ett tag för förstföderskor speciellt. 

Låter som det är på gång som sagt ☺️ men svårt att veta hur lång tid det tar
  • barnlängtan2021
    pinkv0dka skrev 2023-11-20 00:40:42 följande:
    Hann inte sova så mycket innan jag vakna av en olustig känsla och så sa det splash när jag ställde mig upp, där gick vattnet 
    Åh spännande! Hur går det? 
  • barnlängtan2021
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-20 23:28:35 följande:

Verkar som att jag slipper igångsättning 🙂 precis varit inne på kontroll för vattenavgång. Allt såg bra ut och jag är hemma igen, nu börjar värkarna komma smygandes. Kanske blir bebis inatt. 

Spännande! Även jag ligger hemma med värkar nu, startade för ca en timme sen 
  • barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-11-21 11:04:31 följande:

Ja låter som att det gick väldigt snabbt! 

Hann ni in till förlossningen?
    Grattis!!

Här händer ingenting 😅
    men hoppas förkylningen ska ge vika innan det drar igång. Har fått tid för igångsättning nästa vecka så vi får se om det går så långt...

Anonym (Emma) skrev 2023-11-21 10:56:22 följande:
    Såg inte att du hade skrivit, stort grattis. Är din tjej en timme äldre än min lilla kille 👦 

Tack och grattis själv 😊 Vår tjej vägdes in till 3850 g och 51 cm. 

Haha det var gränsfall, var på förlossningen i 10 minuter 

• barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-11-21 14:02:42 följande:
    Haha, svettigt! Men skönt att få göra så mycket av jobbet hemma kan jag tänka mig.
    Haha hann inte göra så mycket hemma heller. Vaknade av värkar vid 01:30 och sen föddes hon som sagt vid 04:00. Så gick väldigt fort! 
  • barnlängtan2021

Någon son använt xyloproct salva mot hemorrojder? Hur lång tid tog det innan ni märkte skillnad? Har så ont nu att jag inte kan sitta klokt och vill bara få bort dom!

Svar på tråden Bf november