Inlägg från: barnlängtan2021 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2021

Bf november

Gjorde KUB igår och allt såg bra ut, men vad tror ni? Flicka eller pojke? Har en pojke sen innan så hade varit kul med en flicka denna gång 🙈 Vecka 13+4 på bilden. 
  • barnlängtan2021
    Nellygirl93 skrev 2023-05-27 05:13:58 följande:

Hej hörni!

Länge sen jag va aktiv här!

Är nu i vecka 15+1 och mår mer och mer dåligt över de så kallade spökveckorna. För ca 2 veckor sen kände jag fladdret tydligt, men sen dess har de inte känts något. Alla symptom har också avtagit och tycker magen nästan blir mindre de två senaste veckorna? Har tid hos BM på måndag så ska ta upp detta då eftersom det äter upp mig inifrån. Men att vänta 3,5 vecka till RUL känns som en evighet 🥵 Har ni upplevt liknande? Hur hanterar ni det? 

Hade kub i vecka 12+3 och då såg allt bra ut! 

Jag är i vecka 13+6 och känner inte heller så mycket. Rörelser är ju vanligast att känna runt vecka 18 som tidigast, så tror inte det är någon fara! Men prata absolut med din BM om din oro, det är därför dom finns 😊 
    Maymom skrev 2023-05-27 02:28:45 följande:
    Gissar på pojke. 😊

Tror också det men sambon är helt säker på flicka denna gång för hela graviditeten är annorlunda 😂 Men jag har fått för mig att jag bara kan få pojkar haha. 

• barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-05-27 07:44:16 följande:
    Min sambo tror också på tjej här hos oss, jag tror pojke. Tänker att det blir kul för sonen med en bror men vete tusan hur vi ska komma på ett till pojknamn, vi hade två bra och sonen fick båda😅

vill du gissa på mitt?
    Tror nog också pojke där 🙈 Namn är så svårt, var samma med oss sonen fick båda bra haha. Har många fler tjejnamn på lager så vi håller tummarna in i det sista att det är en liten tjej där inne 😂
  • barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-05-27 08:32:54 följande:
    haha, samma här. Sambon har godkänt 2 av mina tjejnamn. Min mamma hatar dock det ena för min farmor heter det... Så alla namn min mamma föreslår blir nu kategoriskt nedröstade😅
    Haha ja namn är inte lätt när man inte är överens 😂
  • barnlängtan2021
    Anonym (Emma) skrev 2023-07-06 01:59:21 följande:

Jag har också börjat samla på mig en liten lista, får se vad han blir för något när han kommer ut. Namnen som jag har skrivit upp är: Kian, Milton, Dante, Vilgot eller Viktor (från min gammelmorfar). Hade det varit en tjej så hade jag Meja, Stella, Penny och Luna som alternativ. 

Vår son heter Kian, känns som det blir vanligare och vanligare nu 😊
  • barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-08-16 19:24:46 följande:
    Ska tydligen vara typ omöjligt, graviditet är ju ingen sjukdom...😐

Det finns nytt förslag att det ska bli enklare, men det kommer isåfall börja gälla från 2025, och ev försvinner flerbarnstillägget i samband med det... så ingen bra deal för oss som får barn nr 2 eller mer nu...😏

Jag ska söka om graviditetspenning också men fick inte det sist så räknar inte med det... sjukt stressigt att gå utan lön sista månaderna...
    Jag är sjukskriven 100% pga foglossning. Jobbar på förskola så beror nog på vad du jobbar med
  • barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-08-20 00:08:06 följande:

Och du får sjukpenning av försäkringskassan?
    Vilken ålder på barnen? Tänker om det är blöjbarn är det ju mycket lyft. 

Några tips vad man ska säga til läkaren? Var det lätt för dig att få eller var det nåt särskilt som gjorde att du fick igenom det?

Ja det är ju 1-2 åringar. Blivit sjukskriven både denna graviditeten och förra pga det. 

Tycker det varit relativt lätt men jag har också så mycket besvär så jag haltar vissa dagar. 
  • barnlängtan2021

Är i vecka 35 (34+1) nu och började igår ta suppar för hemorrojder och idag från ingenstans är jag lös i magen. Kan man bli det av dom? Hittar inget när jag försöker googla och har varit förstoppad typ hela graviditeten innan. 
    Har också hört att man blir dålig i magen innan förlossningen drar igång men tänker att kan det verkligen vara dags redan? Sonen är född i v 37+4 som startade med spontan vattenavgång. 

• barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-10-17 10:14:00 följande:

Låter ju som att det hänger ihop med dem.
    jag har också varit lös i magen i helgen plus att bebis varit väldigt aktiv. Så mina tankar har också gått dit. Tror även att bebisens sparkar på tarmarna kan påverka, kändes så när han fick in en bra träff medan jag satt på toa😅

35+4 här nu, nästa besök hos bm på fredag, får se hur han ligger då. Igår kändes det som att han låg på tvären, och rörde sig väldigt mycket, eller så kändes det bara mer när han ligger åt det hållet.

Ja det känns lite knäppt att gå från förstoppad till att göra nr 2 flera gånger om dagen nu 😅
Svar på tråden Bf november