Bf november
Gjorde KUB igår och allt såg bra ut, men vad tror ni? Flicka eller pojke? Har en pojke sen innan så hade varit kul med en flicka denna gång 🙈 Vecka 13+4 på bilden.
Hej hörni!
Länge sen jag va aktiv här!
Är nu i vecka 15+1 och mår mer och mer dåligt över de så kallade spökveckorna. För ca 2 veckor sen kände jag fladdret tydligt, men sen dess har de inte känts något. Alla symptom har också avtagit och tycker magen nästan blir mindre de två senaste veckorna? Har tid hos BM på måndag så ska ta upp detta då eftersom det äter upp mig inifrån. Men att vänta 3,5 vecka till RUL känns som en evighet 🥵 Har ni upplevt liknande? Hur hanterar ni det?
Hade kub i vecka 12+3 och då såg allt bra ut!
Tror också det men sambon är helt säker på flicka denna gång för hela graviditeten är annorlunda 😂 Men jag har fått för mig att jag bara kan få pojkar haha.
4/11 HF (Frida)
9/11 Emma
15/11 jippi1234
16/11 maymom
18/11 pinkv0dka
25/11 barnlängtan2021
Jag har också börjat samla på mig en liten lista, får se vad han blir för något när han kommer ut. Namnen som jag har skrivit upp är: Kian, Milton, Dante, Vilgot eller Viktor (från min gammelmorfar). Hade det varit en tjej så hade jag Meja, Stella, Penny och Luna som alternativ.
Och du får sjukpenning av försäkringskassan?
Vilken ålder på barnen? Tänker om det är blöjbarn är det ju mycket lyft.
Några tips vad man ska säga til läkaren? Var det lätt för dig att få eller var det nåt särskilt som gjorde att du fick igenom det?
Är i vecka 35 (34+1) nu och började igår ta suppar för hemorrojder och idag från ingenstans är jag lös i magen. Kan man bli det av dom? Hittar inget när jag försöker googla och har varit förstoppad typ hela graviditeten innan.
Har också hört att man blir dålig i magen innan förlossningen drar igång men tänker att kan det verkligen vara dags redan? Sonen är född i v 37+4 som startade med spontan vattenavgång.
Låter ju som att det hänger ihop med dem.
jag har också varit lös i magen i helgen plus att bebis varit väldigt aktiv. Så mina tankar har också gått dit. Tror även att bebisens sparkar på tarmarna kan påverka, kändes så när han fick in en bra träff medan jag satt på toa😅
35+4 här nu, nästa besök hos bm på fredag, får se hur han ligger då. Igår kändes det som att han låg på tvären, och rörde sig väldigt mycket, eller så kändes det bara mer när han ligger åt det hållet.