Inlägg från: jippi1234 |Visa alla inlägg
  • jippi1234

Bf november

Vi har inte heller bestämt namn till 100% ännu, men har tre olika alternativ än så länge, så får se vad det blir 😀 

Det där med mensvärk känner jag igen, det kommer och går lite för mig under dagen, men för min del tror jag inte det är någon fara, men lyssna på din magkänsla och ring hellre en gång extra till förlossningen om du är orolig PINKV0DKA 💕

Jag upplever inte att magen har sjunkit men den har varit väldigt låg denna graviditet, jämförelse med min tidigare, så kanske är därför. Han är vänd nedåt men fortfarande ruckbar. 

snart snart snart är våra bebisar här 😀

• jippi1234

Jag ska till BM idag, spännande om han blivit fixerad nu eller om han fortfarande är ruckbar 
    Går in i v36 imorgon 😀 har hittills gått upp 17 kg!! Vill gärna inte sluta på 23kg som sist men jag har blivit sååå hungrig senaste veckorna, någon som känner igen sig? 

Funderar på att börja dricka hallonbladste imorgon , hoppas jag inte får mer sura uppstöt än vad jag redan har.. hemskt ju 

• jippi1234
    pinkv0dka skrev 2023-10-11 12:09:26 följande:
    Jag tycker typ det blivit tvärtom😂 har inte samma aptit som innan och känner av lätt illamående. Inbillar mig att det är för att det är trångt i magen, har din mage sjunkit lite? Säg att det ska lätta lite då även med sura uppstötningar. Jag inbillar mig att min sjunkit men inte jättemycket än.

Hallonbladste smakar verkligen hö, men har druckit 1 kopp dagligen i över 2 veckor, tänkte börja med 2 koppar per dag nästa vecka. 

Jag har haft en låg mage hela graviditeten så lite svårt att se om den sjunkit ytterligare hehe, men iaf så märkte vi idag att han är fixerad! vilket jag uppfattat som lite ovanligt för omföderskor, men skönt att veta så jag inte behöver oroa mig för att han lägger rumpan ned istället 😅 

huvva jobbigt med illamående! hoppas det försvinner snart för dig. 

oj smakar det så äckligt? haha, men då får man lägga lite honung i så kanske det blir liiite godare? eller ska man helst dricka det naturligt? 

• jippi1234

Jag har inte packat bb-väskan, men ska göra det i veckan tänker jag, och om allt går bra på förlossningen så går vi gärna hem tidigt och myser hemma istället. 

jag har fortfarande mycket ilningar nedåt, speciellt när jag sitter men nu klarar jag av att gå promenader i raskare tempo, sjukt nog.. foglossningen är borta.. vilket jag inte klagar på 😀 dock har det kommit en sjuk nästäppa istället hahah 
    27 dagar kvar! 

• jippi1234

Att vara pigg nitt i natten kan jag skriva under på haha, detta är något som pågått under hela min graviditet, men i perioder.. nu är en sån period. kissar 2 gr/natt och har svårt att somna om. nu har jag varit vaken sen kl 03.30...

på tal om något annat, igår fick jag synrubbningar, lite flimmer eller mer en blixt i synfältet som varade ca 20-30 minuter. de var lite läskigt. jag har inte haft högt blodtryck eller äggvita I urinen men blev värt skraj för att nått var fel. efter lite googlande så tror jag att det var ögonmigrän då huvudet kändes tungt efteråt. men sjukt vad saker man ska vara med om, som man inte haft tidigare. Har ni andra upplevt liknande? 

• jippi1234

Åh spännande med teorin om fullmåne!! Den känns ändå rätt så logisk eftersom månen påverkar vattnet, så varför inte?

Om vattnet går för nån av er skriv här så man får veta 😀 jag hade aldrig vattenavgång på min förra förlossning, utan då tog dom hål på hinnorna under förlossningen . Jag vill såååå gärna att vattnet ska gå av sig själv denna gång. Det hade varit väldigt häftigt 

• jippi1234

Mitt vatten har inte heller gått, åh va synd.. 

För mig började det med att slemproppen släppte 3 dagar innan jag fick värkar, sedan gick jag mycket på toaletten dagarna efteråt. Jag började sedan få menssmärtor som kom ganska regelbundet och började göra ondare och ondare. Jag hade dock en ganska lång latenfas och jag födde 5 dagar innan BF, så hoppas att det kommer gå snabbare denna gång samt att jag slipper vänta till BF (eller ännu längre). Jag har mycket sammandragningar och ett tryck nedåt som inte är jätte mysigt. Tror kanske en liten bit av slemproppen släppte idag, så håller tummarna att det är på g! Det rinner till väldigt mycket i brösten nu också och dom har blivit ömma igen. Hoppas det är ett tecken! 😀 

• jippi1234

Inatt har jag kunnat klocka värkar, dock inte så smärtsamma, utan mer mensvärksliknande, som jag lyckades somna ifrån vid 04-tiden. Nu när jag vaknade är jag öm i livmodern och en bit till av slemmisen gick precis i trosorna (mums haha) med lite blod i, så jag tror det närmar sig nu för min del. Hoppas bara inte att detta blir utdraget! Måste packa klart allt! 

Hur mår ni? 

• jippi1234

Jaa, tack allihopa och desamma till er, hoppas vi alla får träffa våra bebisar snart! {#emotions_dlg.flower}

Maymom: Värkarna varade ca 1 minut och kom med ca 4-7 min mellanrum, så lite oregelbundna men ändå rätt täta. 

Jag känner mig rätt pigg idag och taggad just nu. Har blivit några toalettbesök så kroppen tömmer sig, precis som förra gången. ?Mensvärken? finns kvar men är inget regelbundet nu, så vi får se om det händer nått mer ikväll/inatt. Jag ska försöka vila idag, men är så mycket jag vill hinna göra klart så får se hur mycket jag hinner vila haha. 

• jippi1234
    Anonym (Elsy) skrev 2023-10-31 10:21:51 följande:
    Lite samma för mig. Slemproppen har gått, ibland regelbundna värkar men sen släpper det och lugnar sig. 
    Åååh spännande!! Har du också haft lite blod i din slempropp? Min går i omgångar nu under dagen haha.. 

Jag tänkte sitta lite på pilatesbollen idag för att hjälpa han med lite ytterligare 😀
  • jippi1234

Vattnet gick för en timma sedan så nu åker vi in för kontroll. Har börjat komma värkar också (3-4 min mellan) så nu är jag rätt säker att det är på G! 

• jippi1234
    Det gick undan!! Wow.. vi hann bara vara inne på förlossningen i en timma innan han kom! Fick en drömförlossning och jag är så tacksam att allt har gått bra. Nu längtar vi efter att hämta storasyster och mysa alla tillsammans hemma 💓

Lycka till allihopa och kämpa vidare i graviditeten, snart har ni era skatter hos er också!!! 
  • jippi1234
    Andromeda326 skrev 2023-11-02 15:40:14 följande:
    Vi kom in strax efter 10 och då var jag öppen 8 cm! Hon föddes 11:55 så hann inte med varken bad eller ryggmärgsbedövning Tungan ute
    Åh va roligt, grattis!! 😀 
Svar på tråden Bf november