Inlägg från: jippi1234 |Visa alla inlägg
  • jippi1234

Bf november

Någon annan som också känner sig ?öm? i livmodern? det känns inte som den typiska växtvärken jag har känt tidigare.. 
    Det känns mer obehagligt om byxorna sitter för hårt eller ibland när jag går/sitter snabbt. Det känns inte heller som SD.. 

• jippi1234

Alltså WOW 
    Idag kom den riktiga buffén som jag, min sambo och dotter fick chansen att känna på magen! riktigt häftigt att alla fick känna den lilla röra sig runt där inne 😊 går in i v18 imorgon 

• jippi1234
    Anonym (Elsy) skrev 2023-06-10 18:17:08 följande:

Av någon anledning lyckas jag inte citera. Nu har mensvärken lättat lite men ersatts med ett tryck neråt. Blir såklart orolig igen. Alltid är det något

Spännande med rul! Vi har också vårt på torsdag och ska ta reda på kön. Gjorde inte det första graviditeten men andra och nu gör vi det nog mest för syskonen som vill veta

Har du testat dig för UVI? Tänker om det har nått med det att göra. Men förhoppningsvis är det ingen fara! Prata med din bm om du är mycket orolig så kanske hen kan kolla upp det 
  • jippi1234
    Anonym (HF) skrev 2023-06-11 15:44:23 följande:

En till fundering!
    min bebis/livmoder är till höger i min mage. Har en bula liksom mer på höger sida och känner rörelserna mer till höger. Undrar om det är normalt eller Om det kan ha att göra med tidigare kejsarsnitt. Ska såklart fråga på torsdag, men jag tycker det känns så konstigt! 

Med förra barnet var jag stor i mitten eller så ?som man ska.?

Jag märkte också för någon dag sedan, alltså att min bula ligger lite mer åt höger på magen, vilket jag känner när jag ligger ner. minns inte att det var så förra gången men jag tror inte det är någon fara! den hamnar säkert mer centralt när man är lite längre fram i graviditeten 😊
  • jippi1234

Vi blev framflyttade 2 dagar, så BF 15/11 😀 
    Vi fick även veta att det troligen är en pojke 💙 såååå spännande!! 

• jippi1234

har era bebisar hicka ofta? Här hickas det flera gånger varje dag haha.. vet inte om det beror på att jag äter en del sötsaker 😂
    men hörni nu är det inte jätte länge kvar tills vi får träffa våra nya familjemedlemmar!! Längtar sååå mycket 

• jippi1234
    Anonym (Elsy) skrev 2023-09-02 12:46:27 följande:
    Hur många gånger hickar din om dagen?

Han hickar minst 2 gånger/dag skulle jag säga, ibland kort ibland länge. Inatt bestämde han sig för att hicka en längre stund och hålla mig vaken 😅 

Det är rätt jobbigt med sömnen här, jag bara vänder mig hela nätterna känns det som. Jag får ont i axeln på höger sida och höften på vänster.. sen sparkas det väldigt mycket nattetid, vilket väcker mig. Min sambo vill inte sova med mig längre för jag väcker han med allt mitt vändande 😂

• jippi1234

Och jaaaa kramp känner jag igen!! jag har vaknat av det också, men försöker få i mig mer magnesium och då brukar det bli bättre några dagar

• jippi1234

Jag ska också till BM nästa vecka och jag tror att han har vänt sig nedåt, eller det är min känsla eftersom magen har blivit ?bekvämare? och jag har känt en del ilningar i bäckenet. För några dagar sedan var magen såååå obekväm och hård, kunde knappt sitta eller ligga skönt, nu känns det bättre så det är skönt 😅 

• jippi1234

Nä nu måste vi försöka väcka liv i denna tråd haha 
    Hur mår ni?? 

Jag hår in i v.35 på torsdag och är helt ärligt less på att vara gravid nu.. det börjar bli tungt, andfådd, täppt näsa, sover dåligt och jobbiga sammandragningar.. men jag försöker tänka att detta förmodligen är sista gången jag upplever en graviditet och då blir det lite lättare, för stunden. 
    Jag vaknade för någon natt sedan med ?mensvärk? och blev lite orolig att det skulle dra igång då min tidigare förlossning startade så, men det lugnade ner sig som tur var för även om jag är less så får han vänta några veckor till där inne 😊

Svar på tråden Bf november