• Agult

IVF och återföring av 6-dagars embryo

Hej!
    jag (30 år) och min sambo (34) år hade idag vår andra FET, ett 6 dagars embryo flyttade in idag och är alltså på RD 0.
    har tre inseminationer i bakgrunden. 0 ägg kvar i frysen så tar sig inte detta får vi börja om med hormonbehandling nästa cykel.

fler som också satt in ett embryo under dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden IVF och återföring av 6-dagars embryo
  • Agult

Ja men vad roligt!  FET eller ET? Tar du progresteron under tiden?

• Agult

Ja precis FET under tidigare cykel (jan), tog då progresteron. Denna gång gör jag inte det dock.

• Agult

Jag har regelbunden mens och ÄL, gör ivf pga samkönat förhållande. kliniken vi går till har stängt under helgerna och förra cykeln skulle min ÄL komma så att insättningen krockar med helg, fick då ovitrelle som gör att ägglossningen kom igång och behövde stötta upp med lutinus under ruvartiden. Denna gång kom min ÄL spontant under en vardag så behöver då inte stötta upp med progresteron. Hoppas att du hänger med vad jag menar 😅

• Agult

Långt ifrån en cool ruvare är jag också haha! Ja det är skönt att slippa, dock gör det nog mig mer nojig att inte ta progresteron. lutinus som jag tog gav mig en del symptom vilket ju inte visade sig vara en graviditet men var på något konstigt sätt lite betryggande då det kändes som att något hände. Nu är jag bara på rd 1 men känner ingenting, tidigt såklart men känns så läskigt 🙈

men hade du symtom innan återföring och efter samma dygn? Hoppas att det är ett positivt tecken att symtomen försvunnit 😊 när har du BIM?

• Agult

Hade mycket symptom hela tiden från när jag började med lutinus. Molande värk i magen, huvudvärk och ont i ryggen, försvann så fort jag slutade med progresteronet.
    jag hoppas som sagt att det åtminstone är positiv att du inte har symptom 😊 okej, tänkte du testa tidigare? Bim är om 13 dagar så väldigt lång tid 🙈🙈

• Agult

Välkommen @lama21 :) 
    okej vad spännande, när har du bim?

• Agult

Usch förstår det, alltså ja det är fruktansvärt rent ut sagt.har du hållit dig från att tjuvtrsta?
    sist gjorde jag det på rd 4 men tänkte försöka hålla mig denna gång 🙈

• Agult

för min del tror jag att jag kommer vänta även Fast det är skitjobbig, sist jag fick minus och testade tidigare blev jag så ledsen och orkar inte bli det igen haha.

sophie så lär du ju förhoppningsvis ha en aning innan testdag!

• Agult

Verkligen!
    hur har det varit för er idag, känt några symtom?

Svar på tråden IVF och återföring av 6-dagars embryo