Ingen kommunikation vid varannan vecka!
Hallå!
Jag undrar, vad ska man ta sig till med barnets mamma som total vägrar kommunicera med mig?. Vi separerade för sex år sedan, och det har blivit sämre med åren. Hon har ny kille, jag har en sambo som jag har barn med och jag är lycklig.
Men problemet är att mamman vägrar kommunicera alls med mig, hon vill inte ha något "extra" med mig att göra. Det köper jag, för det vill jag inte heller. Men jag har kämpat hårt dem senaste åren med henne, för sonens bästa. Men hon nonchalerar, ignorerar allting. Vid överlämningsdagen (måndag) brukar jag skriva hur veckan har gått och om det är något nytt hon bör veta till sin vecka. Men jag får aldrig någonting tillbaka.
Vår gemensamma barn fyller 7. Vi har inte ens kunnat sätta han på någon fritidsaktivitet, exempelvis fotboll. Då jag har tagit upp detta, flera gånger. Hon ignorerar. Hon kör sitt race på sin vecka, och skiter i helt och hållet allting. Jag har haft kontakt med skolan, soc och familjerätten.
Familjerätten har vi varit två gånger, sista gången var förra året och hon gick ifrån mötet och sa rakt ut "jag vill inte kommunicera med dig någon mer".
Hon har mycket problem, hon har inget boende, bor hos sina gammelföräldrar . Inget jobb, ingen inkomst. Jag är orolig, men försöker bita ihop, och göra det bästa i situationerna.
Men jag tycker mest synd om min son, som får lida här, på grund utav hennes agg mot mig.
Vad ska man göra?
Tack så mycket!