Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Sjukskriven. Rädd

Tycker inte du ska oroa dig, men att ha löpande kommunikation med chefen tycker jag är en bra idé. När jag varit sjukskriven längre period så har vi hörts av ett par gånger i veckan, han har berättat om nyheter och jag har berättat om framsteg/bakslag så att vi vet vad som händer på alla fronter. 

• Anonym (H)
    Anonym (S-G) skrev 2023-02-28 14:35:41 följande:
    Oj, ett par ggr i veckan låter jätteofta för mig och skulle upplevas som stressande. (Jag har varit sjukskriven för utmattningssyndrom, så det kan spela in.)
    Varför måste du uppdateras om vad som händer nästan dagligen när du är långtidssjukskriven?
    För att inte ha koll upplevs som stressande för mig. Även jag var delvis sjukskriven för utmattning, men det hann inte gå så långt som det kanske gjorde för dig. Jag och min chef ha en väldigt nära relation och min arbetsgrupp är en väldigt stor del av mitt liv. De var min främsta stöttning och är idag den viktiga muren mellan mig och ytterligare stress, jag själv saknar förmågan att bromsa, de gör det åt mig. Min chef var också den som stod och lagade matlådor åt mig de första veckorna av sjukskrivningen. 
Svar på tråden Sjukskriven. Rädd