Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Sjukskriven. Rädd

Varför skulle du få sparken? Du har givetvis rätt att vara sjukskriven så länge du behöver det. Kan du inte jobba ska du vara sjukskriven. 

Jag har varit sjukskriven i över 1 år och kommer fortsätta att vara det. Ingen ger mig sparken för det. 

• Fjäril kär
    EpicF skrev 2023-02-27 22:34:54 följande:

Ts: Varför har du inte bokat in ett läkarbesök i god tid innan din sjukskrivning går ut? 

Men nej, du inte få sparken för det heller. Men det ser inte bra ut om du är.olovligt frånvarande i väntan på förlängning av sjukskrivningen. 

Man är inte olovligt borta från jobbet för att man väntar på ny läkartid. Du är fortfarande sjukskriven och har rätt att vara hemma tills ny sjukskrivning kommer in till arbetsgivaren 
  • Fjäril kär
    Anonym (Sjuk) skrev 2023-02-27 20:51:32 följande:

Någon som vet hur det blir när man nu ska förlänga den och doktorn har inte tid för mig förrän ett par dagar efter den går ut. Kan jag få sparken då?

Du räknas fortfarande som sjukskriven och läkaren skriver det nya sjukintyget från det datumet det förra gick ut. 
    Sist jag förlängde mitt så fick jag tid två veckor efter det gått ut och det var inga problem. Läkaren skrev bara fortsättning och justerade datumet två veckor bakåt. Inga problem. 
Svar på tråden Sjukskriven. Rädd