• EpicF

Ok med matlåda?

Anonym (Fru Ribbing) skrev 2023-02-22 15:18:38 följande:
    För att vara tydlig, man betalar så klart för den extra portion mat man tar med sig och inte själva lådan. I "min värld" har man lite vett och hyfs. Bara för att restauranger inte säger nej betyder inte att det är ok.
    Det är ingen extra portion man tar med sig utan man tar med sig resterna hem. Vilket är fullt normalt och inget konstigt. 
  • EpicF
    Anonym (Fru Ribbing) skrev 2023-02-22 15:40:04 följande:
    Självklart lämnar man maten och går. Man ber inte om "doggy bag".
    Det är precis vad kan göra och det är helt normalt och ok för restaurangerna. Oftast frågar de själva om man vill ha en låda för att ta med resterna. 
  • EpicF
    Anonym (O.L) skrev 2023-02-22 16:14:44 följande:

Är det ok att ha med sig sin egen matlåda då? Eller ska man alltid be om deras?

Man ber om en. 
  • EpicF
    Anonym (O.L) skrev 2023-02-22 21:39:55 följande:
    Utifall jag ska äta ute. Och nej jag planerar inte att inte äta upp för det. Men det kan bli så.
    Fast varför? Vill man ta med sig resterna så frågar man efter en låda, en sk doggy-bag. Man har INTE med sig en egen matlåda utifall. 
  • EpicF
    Anonym (O.L) skrev 2023-02-22 22:27:28 följande:
    Nej det är inte planerat för att man inte vill riskera att hamna där igen.
    Om man inte planlägger att ta med rester hem så har man heller inte med en ren matlåda i väska... 
  • EpicF
    Anonym (O.L) skrev 2023-02-22 22:54:47 följande:
    och om man inte planerar att göra sig illa så köper man inte plåster
    På inget sätt samma sak. 
  • EpicF
    Anonym (bbb) skrev 2023-02-23 16:37:25 följande:
    Fast det var ju inte det tråden handlade om. Det handlar om att ta med sig rester från sin lunchtallrik. Vilket självklart är okej för de flesta restauranger. 
    Vilket inte var scenariot i ditt inlägg. 
Svar på tråden Ok med matlåda?