Tycker du att mannen ska ta första steget?
Alla kvinnor jag pratat med tyckte det. Nu menar jag kvinnor som pratat med irl och haft som chat/mejl-vänner.
Alla kvinnor jag pratat med tyckte det. Nu menar jag kvinnor som pratat med irl och haft som chat/mejl-vänner.
Några exempel. Jag blev av med oskulden först vid 35. Det var för att hon tog initiativet. Jag hade inte vågat. Så vem, kanske fortfarande varit oskuld nu vid 51.
Jag hade chansen när jag var 26. Trodde hon ville, men vågade inte, rädd paja vänskapen. Hon ville fick jag veta senare, men när jag inte gjorde nåt så trodde hon inte att jag ville. Tror jag missade chanser med ett par tjejer till efter det. Det verkar som att de flesta kvinnor förväntar sig att mannen ska ta första steget.
Senaste tjejen jag träffade är mycket yngre. Hon sa innan att hon var trött på killar som ska prata sex, försöka saker på dejter. Och hon var inte så intresserad av sex, sa hon. Jag hade dåligt självförtroende och vågade inte försöka nåt, speciellt inte efter det hon sagt innan. Hon ville fick jag veta 2 år senare. Men det var jag som skulle ha tagit första steget.
Några exempel. Jag blev av med oskulden först vid 35. Det var för att hon tog initiativet. Jag hade inte vågat. Så vem, kanske fortfarande varit oskuld nu vid 51.
Jag hade chansen när jag var 26. Trodde hon ville, men vågade inte, rädd paja vänskapen. Hon ville fick jag veta senare, men när jag inte gjorde nåt så trodde hon inte att jag ville. Tror jag missade chanser med ett par tjejer till efter det. Det verkar som att de flesta kvinnor förväntar sig att mannen ska ta första steget.
Senaste tjejen jag träffade är mycket yngre. Hon sa innan att hon var trött på killar som ska prata sex, försöka saker på dejter. Och hon var inte så intresserad av sex, sa hon. Jag hade dåligt självförtroende och vågade inte försöka nåt, speciellt inte efter det hon sagt innan. Hon ville fick jag veta 2 år senare. Men det var jag som skulle ha tagit första steget.
Tyvärr eftersom du troligtvis bär på något slags trauma i din familj, du är inte mår bra, kanske har du en psykisk sjukdom eller någon typ av diagnos så umgås du inte heller så ofta med med folk som mår bra utan dom du umgås med är också mest trasiga personer eller med psykiska sjukdomar eller diagnoser.
Det gör att dom du umgås med när du träffar några andra personer inte riktigt är som folk i allmänhet ( arbetskollegor är förstås oftast helt annorlunda men menar folk du umgås med privat nu) . Ofta dras folk med med problem till varandra.
Det är inget fel att ha en sjukdom eller diagnos, min son har autism och ADHD och han är världens gulligaste kille men han har ju vissa problem med socialt samspel och förstå abstrakta saker, det blir missförstånd osv.
Du har en konstig och inte så bra familj och säkert dras tjejer som också har vissa problem till dig.
Sen märker man att du ofta missuppfattar och inte kan läsa av vad folk skriver, du uppfattar vad någon skriver på ett sätt som de flesta andra som läser i tråden det handlar om inte gör. Du kategoriserar ofta och kan inte se nyanser.
Du ältar och bestämmer dig för att en sak är som den är även om många andra säger annat.
För mig som har barn med npf och har jobbat med det låter det som om du har någon form av autism, stämmer det?
Om det gör det får du något stöd?
Däremot det trauma du verkar ha med din familj är något man kan jobba bort eller åtminstone dämpa genom hjälp, har du fått någon hjälp med bearbetning?
Jag menar inget ont med detta men vi alla kan ju läsa ut av dina trådar och svar i andra trådar att du inte mår bra och behöver hjälp, har du gjort det någon gång?
Det är absolut inget skamligt att be om hjälp och det vet ju själv att din familj inte betett sig rätt emot dig, vill du inte ha hjälp att bearbeta det så att du kan lämna det bakom dig?
Du skulle må bättre då och få bättre livskvalitet då.
Gör det för din egen skull för att må bättre.
Du har inte en korrekt syn på kvinnor och verkligheten som det är nu och det mår du ju så dåligt av att du startar trådar om det om och om igen.
Skulle det inte vara skönt att slippa lägga ner så mycket energi på allt ältande om kvinnors beteende, åldersskillnader och din syster och mamma. .
Gör det för din skull så att du någon gång för ro i själen!
Jag har fel kan jag se själv. Skrev nyss i annan tråd. Det var kvinnorna som tog första steget och ville träffas. Det har varit andra kvinnor som också tagit det första steget och velat träffas.
Jag har fel kan jag se själv. Skrev nyss i annan tråd. Det var kvinnorna som tog första steget och ville träffas. Det har varit andra kvinnor som också tagit det första steget och velat träffas.
Vet du vad jag tycker är dålig stil? Att generalisera så grovt som du gör i alla möjliga sammanhang, påstå att kvinnor är si eller så, kvinnor tycker si eller så. Sedan är det dålig stil när du ofta helt ignorerar folk som tar sig tid att svara i dina trådar, bara för att det inte är exakt de svar du vill ha. Nu menar jag inte rena påhopp, utan sakliga kommentarer från folk som vill hjälpa. Ibland verkar du ju inte ens läsa de svar du får i dina egna trådar.
Det är också dålig stil att kapa andras trådar, bara de har minsta beröringspunkt med något av dina favoritämnen, och klampa in och få allt att handla om dig själv istället för TS. Det är otrevligt och egoistiskt beteende.
I trådar du själv startar är du väldigt noga med att de som svarar ska hålla sig till ämnet, men själv byter du gärna ämne när du klampar in i någon annans tråd. Då gäller inte din regel helt plötsligt. Dålig stil och ganska hyckligt faktiskt.
Så det finns ett stort antal skäl till att folk här tycker att du är otrevlig. Och du uppvisar extremt mycket dålig stil själv, så kasta inte sten i glashus.
Det vore bäst för alla om kvinnan alltid är den som tar första steget. Fördelarna är så många att det är uppenbart.
- Kvinnorna slipper känna sig jagade och ständigt påpassade
- Kvinnorna slipper känna att dom jämt måste försvara sig och skydda sig
- Kvinnorna slipper ha dåligt samvete över att neka och nobba
- Kvinnorna får större möjlighet att leva ut sin sexualitet
- Kvinnor på diskussionsform som exempelvis detta slipper alla slippriga raggningsförsök
- Kvinnor på dejtingsiter slipper bli dränkta i taffliga kontaktförsök
- Kvinnor kan känna sig mera trygga att gå ut på krogen, sätta sig vid en bar osv utan att känna att det uppfattas som en invit till att göra framstötar
- Kvinnor kan klä sig precis som dom vill utan att ens behöva fundera på hur det kommer att uppfattas som lockande eller förföriskt.
- Kvinnor kan låta sin sexualitet få blomma ut - eller inte.
- Män slipper hela tiden uppleva avvisanden
- Män slipper hela tiden känna sig som simpla kåtbockar
- Män slipper vara den som hela tiden skall ta intiativet
- Män slipper känslan att vara misstänkliggjord (ett hot, han vill bara ligga osv)
- osv osv osv...man kan fortsätta den här listan i oändlighet.
Det är uppenbart att alla tjänar på att kvinnan tar första steget och även behåller initiativet när det gäller kontakter och hur kontakten sedan utvecklas till något mer. Män borde vara passiva.
Man läser ofta om, och hör irl, hur kvinnor tycker att män ska ta första steget. Det är manligt. Det är avtändande om han är blyg.
Det är lätt att man blir provocerad när kvinnor säger så. Det blir jag också.
Men ibland minns jag när kvinnor här faktiskt skrivit att dom tröttnat på den typen av män. Och föredrar lugnare, blyga män. Också lätt att glömma bort, att det finns såna kvinnor