Inlägg från: Anonym (Mono) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mono)

Tycker du att mannen ska ta första steget?

Alla kvinnor jag pratat med tyckte det. Nu menar jag kvinnor som pratat med irl och haft som chat/mejl-vänner.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att mannen ska ta första steget?
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Tjej) skrev 2023-02-22 09:42:17 följande:
    Jag har tidgare sagt att jag tycker tjejer kan ta första steget och vi har haft kontakt. Så det du säger stämmer inte på något sätt.
    Jag ljuger om att alla kvinnor jag pratat med sa att dom tycker att mannen ska ta första steget?
  • Anonym (Mono)

Några exempel. Jag blev av med oskulden först vid 35. Det var för att hon tog initiativet. Jag hade inte vågat. Så vem, kanske fortfarande varit oskuld nu vid 51.
    Jag hade chansen när jag var 26. Trodde hon ville, men vågade inte, rädd paja vänskapen. Hon ville fick jag veta senare, men när jag inte gjorde nåt så trodde hon inte att jag ville. Tror jag missade chanser med ett par tjejer till efter det. Det verkar som att de flesta kvinnor förväntar sig att mannen ska ta första steget.
    Senaste tjejen jag träffade är mycket yngre. Hon sa innan att hon var trött på killar som ska prata sex, försöka saker på dejter. Och hon var inte så intresserad av sex, sa hon. Jag hade dåligt självförtroende och vågade inte försöka nåt, speciellt inte efter det hon sagt innan. Hon ville fick jag veta 2 år senare. Men det var jag som skulle ha tagit första steget.

• Anonym (Mono)
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-22 09:51:03 följande:

Några exempel. Jag blev av med oskulden först vid 35. Det var för att hon tog initiativet. Jag hade inte vågat. Så vem, kanske fortfarande varit oskuld nu vid 51.
    Jag hade chansen när jag var 26. Trodde hon ville, men vågade inte, rädd paja vänskapen. Hon ville fick jag veta senare, men när jag inte gjorde nåt så trodde hon inte att jag ville. Tror jag missade chanser med ett par tjejer till efter det. Det verkar som att de flesta kvinnor förväntar sig att mannen ska ta första steget.
    Senaste tjejen jag träffade är mycket yngre. Hon sa innan att hon var trött på killar som ska prata sex, försöka saker på dejter. Och hon var inte så intresserad av sex, sa hon. Jag hade dåligt självförtroende och vågade inte försöka nåt, speciellt inte efter det hon sagt innan. Hon ville fick jag veta 2 år senare. Men det var jag som skulle ha tagit första steget.

Jag har hört att många kvinnor är blyga, en del vågar inte visa att de vill, nån kanske är osäker, rädd att bli nobbad.
    Varför förväntar sig många kvinnor att män inte kan vara blyga, rädda att få nej, osäkra?
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Gör något för din skulle nu.) skrev 2023-02-22 11:33:14 följande:

Tyvärr eftersom du troligtvis bär på något slags trauma i din familj, du är inte mår bra, kanske har du en psykisk sjukdom eller någon typ av diagnos så umgås du inte heller så ofta med med folk som mår bra utan dom du umgås med är också mest trasiga personer eller med psykiska sjukdomar eller diagnoser.
    Det gör att dom du umgås med när du träffar några andra personer inte riktigt är som folk i allmänhet ( arbetskollegor är förstås oftast helt annorlunda men menar  folk du umgås med privat nu) . Ofta dras folk med med problem till varandra.

Det är inget fel att ha en sjukdom eller diagnos, min son har autism och ADHD och han är världens gulligaste kille men han har ju vissa problem med socialt samspel och förstå abstrakta saker, det blir missförstånd osv.

Du har en konstig och inte så bra familj och säkert dras tjejer som också har vissa problem till dig.
    Sen märker man att du ofta missuppfattar och inte kan läsa av vad folk skriver, du uppfattar vad någon skriver på ett sätt som de flesta andra som läser i tråden det handlar om inte gör. Du kategoriserar ofta och kan inte se nyanser.

Du ältar och bestämmer dig för att en sak är som den är även om många andra säger annat.

För mig som har barn med npf och har jobbat med det låter det som om du har någon form av autism, stämmer det? 
    Om det gör det får du något stöd?

Däremot det trauma du verkar ha med din familj är något man kan jobba bort eller åtminstone dämpa genom hjälp, har du fått någon hjälp med bearbetning?

Jag menar inget ont med detta men vi alla kan ju läsa ut av dina trådar och svar i andra trådar att du inte mår bra och behöver hjälp, har du gjort det någon gång?
    Det är absolut inget skamligt att be om hjälp och det vet ju själv att din familj inte betett sig rätt emot dig, vill du inte ha hjälp att bearbeta det så att du kan lämna det bakom dig? 
    Du skulle må bättre då och få bättre livskvalitet då.
    Gör det för din egen skull för att må bättre.
    Du har inte en korrekt syn på kvinnor och verkligheten som det är nu och det mår du ju så dåligt av att du startar trådar om det om och om igen.
    Skulle det inte vara skönt att slippa lägga ner så mycket energi på allt ältande om kvinnors beteende, åldersskillnader och din syster och mamma. .

Gör det för din skull så att du någon gång för ro i själen!

Jag vet inte om jag nån störning, har inte fått nån diagnos i alla fall. Jag mår dåligt just nu, och mycket beror på låg självkänsla och dåligt självförtroende. Jag skrev tidigare om hur jag blev av med oskulden först vid 35, tror sånt sätter sina spår.
    Jag är försiktig av mig, och inte så på. Många kvinnor förlöjligar män som mig, och tycker det är omanligt om en man är blyg, nervös, osäker. Att alltid fått höra sånt, plus kvinnor som anmärkte på min kropp, det hjälpe inte mig ett dugg. Jag mådde redan dåligt över att inte ha en tjej.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-22 11:39:29 följande:
    Jag vet inte om jag nån störning, har inte fått nån diagnos i alla fall. Jag mår dåligt just nu, och mycket beror på låg självkänsla och dåligt självförtroende. Jag skrev tidigare om hur jag blev av med oskulden först vid 35, tror sånt sätter sina spår.
    Jag är försiktig av mig, och inte så på. Många kvinnor förlöjligar män som mig, och tycker det är omanligt om en man är blyg, nervös, osäker. Att alltid fått höra sånt, plus kvinnor som anmärkte på min kropp, det hjälpe inte mig ett dugg. Jag mådde redan dåligt över att inte ha en tjej.
    Plus att jag inte legat på 16 år. Jag tror det är en stor anledning till att jag är osäker, och känner mig nere. 
  • Anonym (Mono)
    Anonym (H) skrev 2023-02-22 12:09:06 följande:
    Efter som kvinnor som svarat här på FL räknas också så, ja du ljuger. Du kan inte bara välja enstaka kvinnor när så många svarat på detta tidigare. Och de räknas utan tvekan som om att de svarat på direkta frågor från dig.
    Jag menar kvinnor som jag pratat med irl och som jag chattade med, mejlvänner. Alla dom sa det.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Gör något för din skulle nu.) skrev 2023-02-22 12:06:48 följande:
    Jag tror att när man redan mår dåligt då är man mer mottaglig för för vissa kommentarer och tar åt sig på ett sätt som man inte gör när man mår bättre.
    Jag tror också att du ofta missförstår när folk kommer med åsikter och kommentarer du tolkar allt som förlöjligande fast det inte är det men du tar det personligt och tror att de flesta kvinnor gör så mot män vilket dom ju inte gör.
    Men du vänder allt mot kvinnor och verkar inte vilja ta in att även många kvinnor mår dåligt och varit med om liknande saker som du.

Men du mår ju inte bra av allt ältande, därför för din egen skull borde du söka hjälp för att just må bättre. Att slippa lägga ner all energi på det.

För även om vissa personer varit elaka mot dig så är det ju för din skull du behöver bearbeta det som hänt.
    Ibland behöver man förlåta dom som varit elaka mot en, det är inte för deras skull utan för sin egen, säga jag förlåter er för min egen skull, att jag nu släpper detta och går vidare, detta ska inte längre få ta upp mina tankar och tid.
    Förstår du hur jag menar? det är inte lätt men ibland måste man göra så för att själv släppa det och kunna gå vidare, det är inte värt att lägga energi på och låta andras beteende påverka en i flera år, då har dom ju lyckats ännu mer, låt dom inte göra det längre.
    Det bästa är ju att du går vidare och inte låter dom komma åt dig längre.
    Jag vet att kvinnor okså mår dåligt. Det är snarare folk här som missförstår och påstår att jag säger att det bara är män som drabbas.

Jag kritiserar kvinnor som beter sig som vissa kvinnor har gjort mot mig. Jag tycker att man måste kunna få göra det. Jag säger inte alla kvinnor är så.
  • Anonym (Mono)
    567890 skrev 2023-02-22 12:18:18 följande:
    Det är inte många kvinnor som förlöjligar dig, du har läst någon enstaka kommentar och tänker på ett par samtal med din familj men glömmer bort alla tusentals övriga kommentarer som säger något annat. Det går inte att ta dina känslor på allvar när du överdriver så otroligt mycket.

Du mår antagligen dåligt för att du får påhopp pga dina fördömanden och måste ägna dina dagar åt att läsa negativa kommentarer om dig själv, oavsett om de är korrekta eller ej, och du väljer att inte göra något åt ditt liv. Du sitter framför en dator i din ensamhet och fokuserar på alla dåliga saker som hänt och sagts dig istället för att försöka förändra det som inte fungerar. Så många kvinnor här har försökt peppa dig men du kommer bara ihåg det dåliga- det säger en hel del om dig.
    Första stycket, där har du helt fel.

Jag mår inte dåligt av påhopp här. Jag bryr mig inte längre. Jag kan provoceras av det, men det är ju det som är vitsen.
    Jag mår dåligt av att jag aldrig har haft ett förhållande, bara legat med en (för 16 år sen) och att jag känner mig otillräcklig.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Gör något för din skulle nu.) skrev 2023-02-22 13:14:45 följande:
    Fast varför kritisera dessa kvinnor här om och om igen, det är ju inte kvinnor här på FL som gjort det mot dig. 
    Ingen här på FL har ju gjort något mot dig.
    Men du känner ju ändå att du måste göra det  i nya tråder hela tiden. tycker du då att det hjälper dig?
    Alla här vet ju att du blivit dåligt behandlad, du har ju kritiserat dessa kvinnor.
    Inget har ju blivit bättre för dig genom att skriva samma ska om och om igen, tvärtom verkar det ju bara som att du sjunker ännu längre ner i ditt dåliga mående.

Men det är just för att du ältar för din egen skull, inte för någon annans som du behöver söka hjälp för att komma ifrån ditt dåliga mående. Hela din värld kretsar ju runt det och tar så mycket energi från dig som du hade kunnat använda till annat. 
    Du kan ju inte tycka själv att det är roligt att sitta och skriva och älta samma sak hela tiden, vill du inte må bättre och slippa alla dessa tankar?
    Den typen av kvinnor finns här också, så jag kritiserar dom , plus dom som jag tycker betett sig illa irl.
    Jag har frågat många gånger här varför dom kvinnorna beter sig så, för det skulle vara intressant att veta. Tyvärr så är det många andra som känner sig kränkta och börjar svara i dom trådarna.
  • Anonym (Mono)

Jag har fel kan jag se själv. Skrev nyss i annan tråd. Det var kvinnorna som tog första steget och ville träffas. Det har varit andra kvinnor som också tagit det första steget och velat träffas.
    Skäms

• Anonym (Mono)
    567890 skrev 2023-02-23 07:07:02 följande:
    Jag har läst dina "jag har fel och ska inte göra så här mer, jag mår så dåligt när jag håller på så här" många gånger men du verkar inte komma ihåg vad du skriver eller ens vad du känner.

Det verkar som att den enda känslan som sitter kvar hos dig är känslan din syster gav dig för 30 år sedan och det måste du bearbeta här genom syrliga och ironiska anklagelser mot anonyma kvinnor istället för att konfrontera den du egentligen är arg på. Patetiskt och svagt skulle man kunna tro om man inte istället tror att du är deprimerad och uttråkad.
    Jo, jag minns.

Min syster är en av de som tryckt ner mig mest, förlöjligat mig mest. Jag har konfronterat henne men det var ingen idé kunde jag se. Hon bara slingrar sig och kan inte svara på raka frågor. Hon tycker inte själv att hon gjort nåt fel. Så jag pratar inte med henne om sånt längre, jag blir bara förbannad.
    Jag ser istället hur hon själv gör med sina relationer och det ger mig insikt. Många som talar om för andra hur dom ska leva är ju hycklare och inte felfria själva.

Det är många här som tycker att jag är otrevlig, kommer med syrliga och ironiska kommentarer. Jag sysslar åtminstone inte med personliga påhopp på samma sätt som andra gör här. Sånt tycker jag är dålig stil.
    Jag tycker att kvinnor kan tänka på vad dom säger till män. Många klarar inte av att höra en man säga det.
  • Anonym (Mono)
    567890 skrev 2023-02-23 07:31:36 följande:
    Personligt blir det eftersom du utmärker dig, det finns nog ingen här på FL som är så personlig och fantasilös i sina trådstarter och därför får personliga påhopp. Byt forum till Flashback om du vill få hejarop, där tycker många som dig.

Din sista mening är så larvig: du har fått en eller två kommentarer i hela ditt 50-åriga liv och resten har du läst här eller i olika artiklar, det går inte att ta dig seriöst när du har så lite personlig erfarenhet utan bara vill trycka till kvinnor. Allt för att du inte kan ta en diskussion med din syster utan att bli förbannad. Man up!
    Du har helt fel i det sista du skriver. Jag har fått fler kommentarer än så av kvinnor i mitt liv.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 06:58:20 följande:

Jag har fel kan jag se själv. Skrev nyss i annan tråd. Det var kvinnorna som tog första steget och ville träffas. Det har varit andra kvinnor som också tagit det första steget och velat träffas.
    Skäms

Å andra sidan, några av de kvinnorna tyckte att mannen ska ta första steget till nåt mer intimt. Samtidigt så klagade dom på att män är för på på dejter. Så mannen ska veta exakt när det är läge.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Gör något för din skulle nu.) skrev 2023-02-23 09:16:55 följande:
    Jag kan förstå att du frågar en två gånger varför dessa kvinnor gör så men du har ju inte fått dom svar du vill ha.
    Dom kvinnorna har ju inte svarat dig, så då undrar man varför du fortsätter att fråga här? 
    När man ställt samma fråga i många trådar i flera år och inte får dom svar man önskar kanske det inte är någon idé att fråga längre.
    Antingen får man ge upp och inse att man inte kommer att få svar eller  svar som man är nöjd med eller så byter man forum och där träffar på dom kvinnorna man vill ha svar på i ett annat forum.
    Frågar du även på andra forum än FL?

Här känner inte många kvinnor igen sig och kan inte svara på varför.
    Du kanske måste söka svar någon annanstans där du kan få dom svar du vill ha.
    Det är nog snarare så att många kvinnor inte vill medge att dom beter sig illa, eller är så vana att kunna säga vad som helst så dom tänker inte ens på det.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Gör något för din skulle nu.) skrev 2023-02-23 09:35:15 följande:
    Men vet du, det finns både kvinnor och män som beter sig dåligt men du sållar ut enstaka svar du får och förkastar alla vänliga svar du får, det har jag sett när jag läst dina trådar.

De flesta varken män eller kvinnor håller på och dömer andra, hycklar och beter sig dåligt, hånar och säger hur andra ska leva sina liv.

I din värld är det många som är och gör så, du har upplevt din syster och mamma men sen är det ju bara några anonyma personer som du inte känner.
    Återigen så har du fel. Det är fler kvinnor än så irl.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Esset) skrev 2023-02-23 13:14:27 följande:

Vet du vad jag tycker är dålig stil? Att generalisera så grovt som du gör i alla möjliga sammanhang, påstå att kvinnor är si eller så, kvinnor tycker si eller så. Sedan är det dålig stil när du ofta helt ignorerar folk som tar sig tid att svara i dina trådar, bara för att det inte är exakt de svar du vill ha. Nu menar jag inte rena påhopp, utan sakliga kommentarer från folk som vill hjälpa. Ibland verkar du ju inte ens läsa de svar du får i dina egna trådar.

Det är också dålig stil att kapa andras trådar, bara de har minsta beröringspunkt med något av dina favoritämnen, och klampa in och få allt att handla om dig själv istället för TS. Det är otrevligt och egoistiskt beteende.

I trådar du själv startar är du väldigt noga med att de som svarar ska hålla sig till ämnet, men själv byter du gärna ämne när du klampar in i någon annans tråd. Då gäller inte din regel helt plötsligt. Dålig stil och ganska hyckligt faktiskt.

Så det finns ett stort antal skäl till att folk här tycker att du är otrevlig. Och du uppvisar extremt mycket dålig stil själv, så kasta inte sten i glashus.

Där fick jag så jag teg. Har du fått det ur systemet nu? Glad
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Q) skrev 2023-02-23 13:38:41 följande:
    Frågan är väl om du fått det ur ditt system? Det är du som ältar, det är du som skyller på din syster, du som gnäller på kvinnor.
    Varför svarar du, eller har du två nick?
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Rik på vitamin) skrev 2023-02-24 08:53:56 följande:

Det vore bäst för alla om kvinnan alltid är den som tar första steget. Fördelarna är så många att det är uppenbart.

- Kvinnorna slipper känna sig jagade och ständigt påpassade
    - Kvinnorna slipper känna att dom jämt måste försvara sig och skydda sig
    - Kvinnorna slipper ha dåligt samvete över att neka och nobba
    - Kvinnorna får större möjlighet att leva ut sin sexualitet
    - Kvinnor på diskussionsform som exempelvis detta slipper alla slippriga raggningsförsök
    - Kvinnor på dejtingsiter slipper bli dränkta i taffliga kontaktförsök
    - Kvinnor kan känna sig mera trygga att gå ut på krogen, sätta sig vid en bar osv utan att känna att det uppfattas som en invit till att göra framstötar
    - Kvinnor kan klä sig precis som dom vill utan att ens behöva fundera på hur det kommer att uppfattas som lockande eller förföriskt. 
    - Kvinnor kan låta sin sexualitet få blomma ut - eller inte.

- Män slipper hela tiden uppleva avvisanden
    - Män slipper hela tiden känna sig som simpla kåtbockar
    - Män slipper vara den som hela tiden skall ta intiativet
    - Män slipper känslan att vara misstänkliggjord (ett hot, han vill bara ligga osv)
    - osv osv osv...man kan fortsätta den här listan i oändlighet.

Det är uppenbart att alla tjänar på att kvinnan tar första steget och även behåller initiativet när det gäller kontakter och hur kontakten sedan utvecklas till något mer. Män borde vara passiva.  

Håller med.
  • Anonym (Mono)

Man läser ofta om, och hör irl, hur kvinnor tycker att män ska ta första steget. Det är manligt. Det är avtändande om han är blyg.
    Det är lätt att man blir provocerad när kvinnor säger så. Det blir jag också.
    Men ibland minns jag när kvinnor här faktiskt skrivit att dom tröttnat på den typen av män. Och föredrar lugnare, blyga män. Också lätt att glömma bort, att det finns såna kvinnor Glad

Svar på tråden Tycker du att mannen ska ta första steget?