Inlägg från: Anonym (Gör något för din skulle nu.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gör något för din skulle nu.)

Tycker du att mannen ska ta första steget?

Tyvärr eftersom du troligtvis bär på något slags trauma i din familj, du är inte mår bra, kanske har du en psykisk sjukdom eller någon typ av diagnos så umgås du inte heller så ofta med med folk som mår bra utan dom du umgås med är också mest trasiga personer eller med psykiska sjukdomar eller diagnoser.
    Det gör att dom du umgås med när du träffar några andra personer inte riktigt är som folk i allmänhet ( arbetskollegor är förstås oftast helt annorlunda men menar  folk du umgås med privat nu) . Ofta dras folk med med problem till varandra.

Det är inget fel att ha en sjukdom eller diagnos, min son har autism och ADHD och han är världens gulligaste kille men han har ju vissa problem med socialt samspel och förstå abstrakta saker, det blir missförstånd osv.

Du har en konstig och inte så bra familj och säkert dras tjejer som också har vissa problem till dig.
    Sen märker man att du ofta missuppfattar och inte kan läsa av vad folk skriver, du uppfattar vad någon skriver på ett sätt som de flesta andra som läser i tråden det handlar om inte gör. Du kategoriserar ofta och kan inte se nyanser.

Du ältar och bestämmer dig för att en sak är som den är även om många andra säger annat.

För mig som har barn med npf och har jobbat med det låter det som om du har någon form av autism, stämmer det? 
    Om det gör det får du något stöd?

Däremot det trauma du verkar ha med din familj är något man kan jobba bort eller åtminstone dämpa genom hjälp, har du fått någon hjälp med bearbetning?

Jag menar inget ont med detta men vi alla kan ju läsa ut av dina trådar och svar i andra trådar att du inte mår bra och behöver hjälp, har du gjort det någon gång?
    Det är absolut inget skamligt att be om hjälp och det vet ju själv att din familj inte betett sig rätt emot dig, vill du inte ha hjälp att bearbeta det så att du kan lämna det bakom dig? 
    Du skulle må bättre då och få bättre livskvalitet då.
    Gör det för din egen skull för att må bättre.
    Du har inte en korrekt syn på kvinnor och verkligheten som det är nu och det mår du ju så dåligt av att du startar trådar om det om och om igen.
    Skulle det inte vara skönt att slippa lägga ner så mycket energi på allt ältande om kvinnors beteende, åldersskillnader och din syster och mamma. .

Gör det för din skull så att du någon gång för ro i själen!

Anonym (Mono) skrev 2023-02-22 11:39:29 följande:
    Jag vet inte om jag nån störning, har inte fått nån diagnos i alla fall. Jag mår dåligt just nu, och mycket beror på låg självkänsla och dåligt självförtroende. Jag skrev tidigare om hur jag blev av med oskulden först vid 35, tror sånt sätter sina spår.
    Jag är försiktig av mig, och inte så på. Många kvinnor förlöjligar män som mig, och tycker det är omanligt om en man är blyg, nervös, osäker. Att alltid fått höra sånt, plus kvinnor som anmärkte på min kropp, det hjälpe inte mig ett dugg. Jag mådde redan dåligt över att inte ha en tjej.
    Jag tror att när man redan mår dåligt då är man mer mottaglig för för vissa kommentarer och tar åt sig på ett sätt som man inte gör när man mår bättre.
    Jag tror också att du ofta missförstår när folk kommer med åsikter och kommentarer du tolkar allt som förlöjligande fast det inte är det men du tar det personligt och tror att de flesta kvinnor gör så mot män vilket dom ju inte gör.
    Men du vänder allt mot kvinnor och verkar inte vilja ta in att även många kvinnor mår dåligt och varit med om liknande saker som du.

Men du mår ju inte bra av allt ältande, därför för din egen skull borde du söka hjälp för att just må bättre. Att slippa lägga ner all energi på det.

För även om vissa personer varit elaka mot dig så är det ju för din skull du behöver bearbeta det som hänt.
    Ibland behöver man förlåta dom som varit elaka mot en, det är inte för deras skull utan för sin egen, säga jag förlåter er för min egen skull, att jag nu släpper detta och går vidare, detta ska inte längre få ta upp mina tankar och tid.
    Förstår du hur jag menar? det är inte lätt men ibland måste man göra så för att själv släppa det och kunna gå vidare, det är inte värt att lägga energi på och låta andras beteende påverka en i flera år, då har dom ju lyckats ännu mer, låt dom inte göra det längre.
    Det bästa är ju att du går vidare och inte låter dom komma åt dig längre.
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-22 12:13:22 följande:
    Jag vet att kvinnor okså mår dåligt. Det är snarare folk här som missförstår och påstår att jag säger att det bara är män som drabbas.

Jag kritiserar kvinnor som beter sig som vissa kvinnor har gjort mot mig. Jag tycker att man måste kunna få göra det. Jag säger inte alla kvinnor är så.
    Fast varför kritisera dessa kvinnor här om och om igen, det är ju inte kvinnor här på FL som gjort det mot dig. 
    Ingen här på FL har ju gjort något mot dig.
    Men du känner ju ändå att du måste göra det  i nya tråder hela tiden. tycker du då att det hjälper dig?
    Alla här vet ju att du blivit dåligt behandlad, du har ju kritiserat dessa kvinnor.
    Inget har ju blivit bättre för dig genom att skriva samma ska om och om igen, tvärtom verkar det ju bara som att du sjunker ännu längre ner i ditt dåliga mående.

Men det är just för att du ältar för din egen skull, inte för någon annans som du behöver söka hjälp för att komma ifrån ditt dåliga mående. Hela din värld kretsar ju runt det och tar så mycket energi från dig som du hade kunnat använda till annat. 
    Du kan ju inte tycka själv att det är roligt att sitta och skriva och älta samma sak hela tiden, vill du inte må bättre och slippa alla dessa tankar?
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 06:52:25 följande:
    Den typen av kvinnor finns här också, så jag kritiserar dom , plus dom som jag tycker betett sig illa irl.
    Jag har frågat många gånger här varför dom kvinnorna beter sig så, för det skulle vara intressant att veta. Tyvärr så är det många andra som känner sig kränkta och börjar svara i dom trådarna.
    Jag kan förstå att du frågar en två gånger varför dessa kvinnor gör så men du har ju inte fått dom svar du vill ha.
    Dom kvinnorna har ju inte svarat dig, så då undrar man varför du fortsätter att fråga här? 
    När man ställt samma fråga i många trådar i flera år och inte får dom svar man önskar kanske det inte är någon idé att fråga längre.
    Antingen får man ge upp och inse att man inte kommer att få svar eller  svar som man är nöjd med eller så byter man forum och där träffar på dom kvinnorna man vill ha svar på i ett annat forum.
    Frågar du även på andra forum än FL?

Här känner inte många kvinnor igen sig och kan inte svara på varför.
    Du kanske måste söka svar någon annanstans där du kan få dom svar du vill ha.
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 09:18:56 följande:
    Det är nog snarare så att många kvinnor inte vill medge att dom beter sig illa, eller är så vana att kunna säga vad som helst så dom tänker inte ens på det.
    Men vet du, det finns både kvinnor och män som beter sig dåligt men du sållar ut enstaka svar du får och förkastar alla vänliga svar du får, det har jag sett när jag läst dina trådar.

De flesta varken män eller kvinnor håller på och dömer andra, hycklar och beter sig dåligt, hånar och säger hur andra ska leva sina liv.

I din värld är det många som är och gör så, du har upplevt din syster och mamma men sen är det ju bara några anonyma personer som du inte känner.
    Om 10 st av 100000 skriver något negativt ser du det som att de flesta gör så.
    Vi andra om inte har blivit utsatt av familj som du ser även alla dom snälla svaren men du är så fast vid just dom enstaka som skriver negativt.
    Du borde försöka ta till dig alla dom som inte skriver negativt för det är jättemånga. 
    De flesta av oss andra har gång på gång förklarat för dig att vi inte känner igen det du skriver, vi upplever inte att de flesta eller faktiskt knappt några personer vi känner håller på som du beskriver.
    Vi andra ser att de flesta kvinnor inte är som du beskriver men när man är fast i något ser man bara det, du väljer selektivt.

Vi andra har inte varit med om att många kvinnor eller män beter sig illa.
    Inte heller att det är speciellt för kvinnor utan ser att ett fåtal både kvinnor och män gör det men dom är faktiskt i minoritet.

Det kan ju inte vara så att av alla kvinnor du träffat genom åren, skolkompisar, lärare, tränare. ledare, arbetskollegor m fl har varit kvinnor som varit elaka och hånat och dömt dig och betett sig illa mot dig.
    När du tänker på kvinnor du känt genom åren, har verkligen så många för du skriver ofta många kvinnor betet sig illa?
    Har inte dom flesta varit ganska trevliga?
    Anonym (Mono) skrev 2023-02-23 09:39:12 följande:
    Återigen så har du fel. Det är fler kvinnor än så irl.
    Så de flesta kvinnor du har mött genom åren har alltså betett sig dåligt mot dig?
    Så du har alltså haft elaka lärare, arbetskollegor, skolkompisar mm?
    De flesta kvinnor du har umgåtts med utanför din familj har alltså också betett sig illa mot dig?

Det känns faktiskt overkligt att så många i din skola, på ditt jobb osv varit så dömande och hånande mot dig. Har nog aldrig hört någon som träffat på så många elaka kvinnor genom åren var man än ha varit.

Otroligt att du genom åren har träffat på fler hemska kvinnor än trevliga speciellt då att så många vuxna kvinnor på ditt jobb  betett sig illa osv.
    Man häpnar.
Svar på tråden Tycker du att mannen ska ta första steget?