• Anonym (M)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

EpicF skrev 2023-06-30 23:59:45 följande:
    Och jag har inte sagt emot. Utan bara talat om vad som egentligen är korrekt. 
    Du skrev att du antar att de inte gör obefogad orosanmälan och hänvisar till vad de inte får göra och hur de ska göra. Men det är fullt möjligt att göra det ändå. Att något är förbjudet betyder inte att det inte är görbart.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-01 00:32:54 följande:
    Och fortfarande har jag inge sagt emot. 
    Du säger inte emot att det är dumt att anta det? Ok bra.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-01 10:00:12 följande:

Anonym (M):  Anta? Vad syftar du på? 

Jag har sagt emot vad du har sagt om att man kan anmäla anonymt som förskolepersonal. Enda jag sagt är att det inte är korrekt då man i egenskap av förskoepersonl alltid måste anmäla med öppet namn. 

Vad man gör privat är en annan sak. 

Hela diskussionen om att de kan anmäla falskt eller anonymt trots att de inte får, har vi för att du skriver i inlägg 2457 att du antar att de inte gör det, att de inte kan. Vilket så klart är felaktigt. De kan absolut göra det. Människor kan bryta lagar och regler.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-02 02:38:55 följande:

Anonym (M). Jag antar att de inte gör det. Inte anta att de inte kan göra det. Men att de inte gör det. 

Jo, du skrev även att de inte kan.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-03 18:28:09 följande:
    Enlig lagen ja. 
    Nej, det var inte så du uttryckte dig. 
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-03 18:56:05 följande:
    Nej, vilket jag inte heller har sagt. De sprider inte informationen till obehöriga genom att skicka med vanlig post till klienten. Även om en granne får posten felaktigt aå har fortfarande inte socialtjänsten spridit denna information.  
    Om inte socialtjänsten har spridit informationen, så vem har spridit informationen då, som kom fram till grannen?
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-03 20:03:12 följande:
    De har inte spridit den till obehöriga. Spridit. 

Och ja, enligt lagen så "kan" inte ex förskolepersonal göra en anonym anmälan. Därför skrev jag så. 
    Vilka är de? Är en granne behörig då? De har delgett det till obehöriga, är det ett bättre ordval än spridit?

Du nämnde ingenting om lagen i det inlägget.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-03 23:03:45 följande:
    Sålänge inte socialtjänsten har skickat handlingarna till grannen, dvs fel person så har de inte spridit något. 
    Vem har spridit det då? Du svarar inte på frågan. Eller som sagt delgett om du tycker spridit är fel ord.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-03 23:08:57 följande:

Anonym (M): Nej, du och ts brukar inte bryr er så mycket om vad som står i lagen

Du svarar nej? Så du skrev alltså inte att det var lagen som sa det? Hur ska du ha det?
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-17 16:51:18 följande:
     Nej, det gör det inte. 

Så var exakt i lagen står det? 
    Var exakt i lagen står att de inte får skicka flaskpost?
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?