• Anonym (Nfnf)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Okej något mer du funderar på?

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 17:40:26 följande:
    Ett sätt är ju att ange handläggarens personnummer i kommunikation. Kanske bara ställt till kommunen, ingen avsändare, ingen avdelning. Bara med namn på handläggaren och i kommunikationen anger man personnummer. 
    Men är du så irriterad fortfarande på att ditt personnummer står men inte handläggarens? Det är ju Dig ärendet handlade om och inte handläggaren. Hon gör bara sitt jobb. Låt henne vara. 
  • Anonym (Nfnf)

Eller honom eller vad det nu var.

Men du gör ju likadant i tråden, ger igen. Så du vill ge igen mot handläggaren med. 

Hur går ärendet? Har du blivit kallad på något möte nu? Ska du gå på det?

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-21 07:58:30 följande:
    Vad menar du? Jag svarade på kommuniceringen med deras personnummer. 

De har lagt ned utredningen och jag har lagt ned min. Jag kommer inte kontakta landets samtliga 290 kommuner och socialtjänster och tala om för dem hur de ska sköta sin postgång. Om du känner att du har en stund över kan du ju faktiskt själv göra en insats. 
    Det kan du göra själv om du vill för du verkar ju ha mycket fritid 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-21 18:06:36 följande:
    Vi får väl se. Vi kanske kan dela upp oss några stycken? Ta 50 kommuner var? 

Frågan är då bara var man ska vända sig. Det är ju viktigt att begäran hamnar hos rätt person. En person med inflytande och förstås också bra om man får något svar med motivering, så det inte bara hamnar i slasken. Man vill ju inte att arbetet sker förgäves. Viktigt med uppföljning då också, så de tar till sig det nya arbetssättet. 
    Har du åsikter kan du väl vända dig till socialtjänstens chef i din kommun.  
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 20:25:40 följande:
    Definiera vad du menar med relation. 
    Jag behöver ju deras uppgifter för att försäkra mig om att uppgifterna går till rätt instans. 
    Nej det behöver du inte, du ger bara brevet till soc och kanske säger vem du ska ge det till om ens det behövs. För det lär de kunna se i datorn ändå. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-27 11:10:26 följande:
    Det kan man ju tycka, men en del skribenter tycks ha väldigt svårt att ta in fakta. 
    Måste du ha rätt då? Kommer du bli lyckligare för att du fick rätt i en tråd bland okända anonyma människor på nätet? 
  • Anonym (Nfnf)
    Challenger skrev 2023-04-29 00:43:42 följande:
    Ha ha, ha, att du inte bara ger upp!?
    TS äger dig fullständigt i denna tråd!
    Vilka är "vi"? Du och dina löss eller??!?!?!! Ha ha ha ha!!!! //
    Hur många gånger har du skrivit så i tråden? Du är säkert ts själv 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-28 20:07:51 följande:
    Nej, socialtjänsten får inte bryta mot sekretesslagstiftningen. 
    Men SÄG TILL DÅ. 
  • Anonym (Nfnf)

Här kommer du liksom inte framåt, det här börjar ju bara bli väldigt pinsamt.

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-02 16:59:21 följande:
    När de sprider sekretessbelagda handlingar så att obehöriga kan komma över dem agerar de fel. Då följer de inte sekretesslagstiftningen. 
    Säg till dem. 
  • Anonym (Nfnf)
    Challenger skrev 2023-05-29 01:46:00 följande:

En kort recession av nuläget. 

Ordentlig mamma går fram som en bulldozer genom tråden och fullständigt tillintetgör allt motstånd. EpicF fortsätter göra bort sig i inlägg efter inlägg. Tvingas hela tiden in i försvarsposition och blottar den ena svagheten efter den andra då hon tvingas förklara sig och blottlägger då ännu fler svagheter. 

Du är nog ts. För du har i princip hela tråden sagt samma sak. 
  • Anonym (Nfnf)

Trodde inte ni diskuterade det här fortfarande 

Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?