• Anonym (Nfnf)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 17:13:45 följande:
    Det är nog inte helt ovanligt att folk inte vill medverka i det som socialtjänsten sysslar med. Tror inte det ses som jätteudda eller något de inte varit med om förr. 
    Nej det är det säkert inte men de kan få problem med 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 18:10:42 följande:
    Det kan de säkert få ändå. 
    Ja okej vad vill du med din tråd mer då?
  • Anonym (Nfnf)

Du borde själv tycka att din tråd blivit väldigt konstig med tanke på 95 sidor med enbart svammel  

• Anonym (Nfnf)
    EpicF skrev 2023-03-17 19:47:42 följande:
    MÖTEN! Inte om ni möter varandra. För det antar jag att ni gör. Jag möter iallefall min familj dagligen. Men vi har inga möten, utan vi samtalar på normala sätt. 

Vet vad möten är? Det är det du har haft med socialen. 

Nej, varför skulle du spela in samtal men din familj? Du litar väl på att din familj inte hävdar saker du aldrig har sagt? Eller?

Nej, jag spelar heller in samtal med min famil, vänner eller kolleger. Vilket jag heller aldrig var skrivit. 
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 19:41:47 följande:
    Jag vill belysa de svagheter och brister som jag finner inom socialens myndighetsutövning. Jag finner det totalt onödigt och faktiskt direkt kränkande på vilket sätt de både använder och sprider personuppgifter. Därtill den bristande sekretess som deras utredningar är omgärdade med. 

Och detta anmälde du till chefen? Vad har du fått för svar? 
    Det kanske du ska ta med socialtjänsten direkt och inte sitta på ett forum och klaga om. För det lär ju inte göra någon direkt skillnad.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 20:50:32 följande:
    På vilket sätt tycker du att jag förminskar andra skribenter? Jag försöker bara förstå andra personers åsikter och ställningstaganden. Varför de resonerar som de gör och ett sätt att göra det är att försöka sätta mig in i deras bakgrund. Det kan underlätta förståelsen. 

Du verkar ha svårt att ta in andras åsikter eller förstå dem, klankar hellre ned på de som inte tycker likadant känns det som. Vad kommer detta ifrån? Har du tidigare fått mycket tillsägelser av andra? 

• Anonym (Nfnf)

Konstigt citrrade fel, skulle citerat ts när hon sa vad hon ville med tråden.

• Anonym (Nfnf)

Var är dina barn ts? En seriös fråga för du sitter i denna tråd hela dagarna. När hinner du ta hand om dem?

Är det viktigare att sitta här med löjliga diskussioner som ändå inte leder någon vart? 

• Anonym (Nfnf)

Hon svarar ju ändå inte på frågorna man ställer, utan skriver bara samma inlägg gäng på gång. 

• Anonym (Nfnf)

Vad är planen nu då? Hur ska du hantera situationen med soc menar du? Tänkte om du har fått ut något av tråden, vad du ska göra nu då. 

• Anonym (Nfnf)

Ska du säga ifrån  om det?  När vill de ha mötet? Menar 102 sidor, det borde räcka snart 

Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?