• Anonym (Nfnf)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:40:10 följande:
    Nej, då sänder jag signaler om att jag ser det som trams och inte är värt att lägga tid på. 
    Du har tyvärr fel där.
  • Anonym (Nfnf)
    EpicF skrev 2023-03-17 13:41:38 följande:

Ts: Nej, de signaler du sänder genom att inte medverka är att du inte vill barnets bästa och att det i värsta fäll är problemer i familjen som du vägrar ta itu med. Inte att utredningen är trams. 

Precis 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:51:39 följande:
    Det finns ingen lagstadgad skyldighet att delta i deras utredningar. 
    Nej det gör det inte men du framstår som att du inte vill ditt barns bästa och det kommer inte vara bra för din del. Att du diskuterar och tjafset emot om mötet blir samma sak. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:52:34 följande:
    Nej, det har jag inte. Det finns ingen skyldighet för mig att medverka, till skillnad mot exempelvis ett polisförhör. 
    Nepp men det kan bli problem för dig av det ändå. Om de hade haft en lag på det så hade nog föräldrar kommit på mötena ändå. Men nu ser de ju snabbt vilka som skiter i det och sätter sig emot. Det säger säger en hel del om dem.
  • Anonym (Nfnf)

Dåliga föräldrar skulle det stå.

Kan tycka det är bra därför om det inte finns en lag för det. Då kommer det ju fram. 

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:54:56 följande:
    Jag bedömer att det är bättre att avstå. Speciellt när Socialtjänsten inte respekterar sekretesslagstiftningen. 
    Det är ditt val!
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:55:56 följande:
    Ja, att det finns föräldrar som tänker självständigt och inte låter sig skrämmas. 
    De tänker nog inte på barnets bästa.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:57:13 följande:
    Det är ingen som bryr sig. Jag sätter stämpeln "dålig socialtjänst som inte följer sekretesslagstiftning". Ingen bryr sig om det heller. 
    Du väljer själv men var medveten om konsekvenserna.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:58:22 följande:
    Jag tror så gott som alla föräldrar vill barnets bästa och det har ingenting att göra med att medverka i socialens utredningar eller inte att göra. Känns som du har svårt att förstå skillnaden. 
    Jag tror de föräldrarna har svårt att förstå sköterskorna och socialtjänsten helt enkelt. Det är därför det blir problem i vissa lägen. De missuppfattar. 
  • Anonym (Nfnf)

Om man väljer att inte delta så vill man ju inte barnets bästa, för de har mötena för att barnet ska ha det bra. 

Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?