• Anonym (Nfnf)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 13:59:23 följande:
    Det är inte du som bestämmer. Du har inget inflytande. 
    Blir du utredd gör du naturligtvis som du själv vill. 
    Vart fick du det ifrån att jag skulle bestämma på något vis? Ja men det kan bli konsekvenser av det. Men det märker du väl isåfall. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 14:07:06 följande:
    Du påstår att det får konsekvenser, vilket inte alls behöver vara fallet. Jag poängterar bara att du inte har något inflytande över den processen. På dig låter det som att du tror du har det. 
    EpicF skrev 2023-03-17 13:55:42 följande:
    Varför skulle det vara hotfullt? Om socialen inte får höra din uppfattning så har det enbart anmälan uppfattning att gå på och då kan der få konsekvenser för dig genom att ditt barn omhändertas. Kanske på felaktigt grundlag. Kanske inte. 

Det inget hotfullt att man får stå för konsekvenserna om inte medverkar. Det fakta. 
    De tror förhoppningsvis inte på allt de hör. De måste bilda sig en egen uppfattning. Dessutom skulle ett sådant beslut behandlas i Förvaltningsrätten och då kan man låta ett juridiskt ombud föra talan där.

Många saknar dessutom förtroende för socialtjänsten. Man uppfattar de inte som objektiva och man litar inte på dem. Exempelvis inte rörande deras sätt att hantera sekretessbelagd information. Då kan man välja att distansera sig. Fullt naturligt som jag ser det. 
    Hur skulle jag kunna ha det i den här tråden eller va?
  • Anonym (Nfnf)

Hur mycket du än vill få det till att det är okej att strunta i mötet så är det inte till din fördel iallafall. Det gör mig väldigt fundersam varför man inte kan säga emot dig om något heller.

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 14:16:23 följande:
    Ja, fast det kan ju "tolkas" som att man är "jobbig" och det är ju inte heller bra enligt dig. Nej, du. Mot socialtjänsten är man inte jämställd. De är inte objektiva. 
    De står bakom barnet och ser till barnets bästa. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 14:31:34 följande:
    Ha vad? Förstår inte vad du menar. Kan du utveckla?
    Ja det var ju jag som inte förstod vad du menade. Du drog in mig i ämnet? Att jag inte har något inflytande. Förstår inte riktigt vad du pratar om? Vad har det här med mig att göra.
  • Anonym (Nfnf)

Den här tråden är ju skrämmande. Jag hoppas ts själv snart känner att det är läskigt 

• Anonym (Nfnf)

Menar med hur lång den är och hur mycket diskussioner det kom fram av EN sak? Gör du alltid såhär? Mot dina barn med? 

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 16:05:37 följande:
    Varför skriver du i tråden då?
    För det är just helt galet? Vad tycker du själv? Att det är jättebra? Roligt? Har du inget att göra? 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 16:07:08 följande:
    Gör vad? Mot vem?
    Du ser inte din tråd eller?
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 16:16:00 följande:
    Det skulle ju kunna tolkas som att du har bristande tillit och inte är samarbetsvillig. Att du är märklig kort sagt. Därifrån kan de dra slutsatsen att du är olämplig som förälder. 
    Så det kan du förstå kan tolkas så men inte om man inte medverkar i ett möte angående ditt barn. Märkligt.
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?