• Anonym (M)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-12 07:03:29 följande:
    Tråden är ju 48 sidor lång, för den lilla frågan. Då undrar man lite .
    Så du medger själv att du ÄR nyfiken trots allt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Juli) skrev 2023-03-12 12:39:20 följande:

Bara för att det är lagligt att göra något behöver det inte betyda att det är särskilt smart. Det finns massa idiotiska saker som inte är olagliga. 

Att du inte bryr dig om att ditt fanatiska beteende kan skada ditt barn är i sig en grund för orosanmälan. En friskt funtad förälder sätter inte sina personliga vendettor framför barnets välmående. 

Trams, finns ingenting som tyder på att barnets välmående ska äventyras av att TS skriver personnummer. Utredningen är nedlagd.

Förresten är ALL oro grund för en orosanmälan, hur tramsig oron än är, man måste inte ha mer än så, det verkar som att du vill försöka påskina att det behövs något slags starkare kriterier för att få göra en orosanmälan.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-05-29 13:59:50 följande:
    Nej, de har de inte gjort. Då är det posten som har lagt fel. 

Vad som står på postnords hemsida är irrelevant. 
    Helt onödigt med rek och andra säkerhetstjänster då. För det är ju posten som har gjort fel om katastrofen är framme. Det löser ju allting att konstatera det.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-05-29 16:16:21 följande:
    Om inte brevbäraren klarar av att läsa rätt adress på kuvertet så bör denne inte jobba som brevbärare. 

Socialtjänsten skickar inte posten till obehöriga. De ser till att det skrivs rätt namn och rätt adress på kuvertet och kan helt enligt lagen posta det med vanlig post. 

Vad postnord anser om det är irrelevant. Deras jobb är att ha brevbärare som kan läsa och lägga brev i rätt låda, till rätt person. K
    Varför skulle någon någonsin använda rek?
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-05-29 17:17:18 följande:
    För att man inte litar på posten/brevbäraren. För att mam inte litar på sina grannar. För att man inte har fast bostad. 
    Men det gör väl inget. Är ju bara att skylla på brevbäraren sen som har gjort fel tycker du. Rek behövs aldrig. Helt onödig tjänst med ditt resonemang.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-05-29 21:33:25 följande:

Anonym (M): Nej, jag inte rek är en onödig tjänst. Jag har till och med talat om för ts att det är något hon kan be om. Men hon vägrar. 

Om jag hade haft problem med att brevbäraren lägger fel eller litar på mina grannar så hade jag absolut bett om att få alla handlingar från myndigheter med rek. 

Varför det? Det är ju brevbäraren som har gjort fel så socialtjänsten ska inte behöva skicka rek eller vad tyckte du?
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-05-31 11:11:50 följande:
    Var skrev jag att socialtjänsten inte behöver skicka rek?
    Menar du allvar? Typ sjuttielva inlägg från dig går ut på att socialtjänsten inte behöver skicka REK. Exempelvis . 2043, 2049, 2057
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-05-31 17:08:13 följande:
    Nej, jag har skrivit att det är ok enligt lagen att de skickar de med vanligt post. Och jag har skrivit att vill man ha det med rek så ber man om det. 
    Ja precis, om det är ok enligt lagen så behöver de ju inte skicka REK. 
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-05-31 17:48:30 följande:
    Nej, enligt lagen så måste de inte eller behöver inte skicka med REK. Som ts påstår. 
    Precis, du har påtalat ett antal gånger att socialtjänsteninte behöver det. Så där har du svaret på vart du har skrivit att socialtjänsten inte behöver skicka REK.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-06-05 10:21:30 följande:
    Sekretessbrott sker bara om person som fått posten felaktigt öppnar brevet. Lägger däremot denna personen brevet i rätt postlåda så har inget brott hänt. 

Man ska alltid läsa vem brever är adresserat till innan man sprätter upp det eftersom det är brottsligt att öppna andras post. 
    Men nu gör inte alla brevbärare, postlådeägare och brevöppnarpersoner rätt, så vart vill du egentligen komma med att påpeka hur man ska göra?
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?