• Anonym (M)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Åklagarhandläggare) skrev 2023-02-23 20:49:21 följande:

Tillägg till ovan. Det jag skrev står ju, i stort sett, i länken som postades.

"En åklagare har åtalsplikt för nästan alla brott.
    Det betyder att åklagaren alltid måste väcka åtal, om det finns tillräckliga bevis för att någon har begått ett brott."

Men om det finns tillräckliga bevis för att personen begått brottet, hur kan det då komma sig att rättegångar leder till icke skyldig?
  • Anonym (M)
    Anonym (Åklagarhandläggare) skrev 2023-02-23 20:49:21 följande:

Tillägg till ovan. Det jag skrev står ju, i stort sett, i länken som postades.

"En åklagare har åtalsplikt för nästan alla brott.
    Det betyder att åklagaren alltid måste väcka åtal, om det finns tillräckliga bevis för att någon har begått ett brott."

Nästan alla brott betyder alltså nästan alla brott som har tillräckliga bevis? Så även om det finns tillräcklig bevis för ett antal brott, så har åklagaren inte åtalsplikt för alla de brotten, utan nästan alla?
    Blir lite förvirrad
  • Anonym (M)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 22:07:59 följande:
    Och jag tycker oerhört synd om de stackars socialsekreterare som dagligen ska försöka handskas med människor som inte har alla hästar i stallet... hur orkar man? Jag skulle inte klara av det en dag utan att bli batshit crazy... beundrar deras tålamod och engagemang.

Det går inte att jämföra skatten eller fogden med soss... skatten eller fogden behöver inte ta hänsyn till folk känslor och mående vilket soss behöver göra som en del av sitt dagliga arbete. 
    De har själva valt det jobbet, med allt vad det för med sig.
  • Anonym (M)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 22:16:48 följande:
    Japp de har de säkert men jag beundrar som sagt deras tålamod och engagemang. 
    Och du tycker synd om dem.
  • Anonym (M)
    Anonym (jaha) skrev 2023-02-27 22:31:45 följande:
    Japp eftersom de får ta del av samhällets baksida dagligen.. måste vara påfrestande att se barn till alkisar, pundare och knäppgökar fara illa tex.

Jag skulle definitivt inte klara det
    De vill ju göra det så det är inget synd om dem.
  • Anonym (M)

Men TS, nu är det ju ett tag sedan du startade tråden och först ställde frågan, har du inte fått iväg din skriftliga kommunikation med deras personnummer i än?

• Anonym (M)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-11 15:47:45 följande:
    Jodå, blev inga större frågetecken där inte. Utredningen är nedlagd utan åtgärd. 
    Synd bara att det ska riva upp så mycket damm på vägen, men det är ju så de jobbar. 
    Och ingen polisanmälan om olaga hot? Hur länge sen fick de din skriftliga kommunikation med deras personnummer, tror du?
  • Anonym (M)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-11 17:13:41 följande:
    Nej, ingenting. Var nog cirka 2 veckor sen. 
    Givetvis inte. Och om någon hade anmält hade det såklart inte lett någonstans alls, till skillnad mot vad olyckskorparna i tråden verkar tro.
  • Anonym (M)
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-11 18:21:18 följande:

Man får självklart välja själv. Men när man startar en tråd om det liksom. Här är man ju anonym dessutom så vad spelar det då för roll.

Varför är ni så nyfikna?
  • Anonym (M)
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-11 21:45:12 följande:
    Det är inte nyfikenhet utan att man vill förstå ts.
    Varför behöver du förstå vad anmälan gällde för att kunna svara på om det är lämpligt att TS uppger deras personnummer?
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?