• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-09 21:44:34 följande:
    Jag tvivlar inte på att du haft en upplevelse av att du velat förmedla att du blivit våldtagen. 

Genomför man ett DNA-test för att utröna vem som är far till ett barn finns det tvivel hos någon, för annars gör man inget DNA-test. Har aldrig hört talas om att våldtäktsmän begär DNA-test, speciellt inte sådana som är skyldiga. 

En faderskapsutredning är inte samma sak som att de påstådda föräldrarna lämnar DNA-test. 
    Jag förklarade för dig Varför vi (jag och mitt äldsta barns pappa) valde att ta dna-test. Tragiskt att inte vill godta det. 

Våldtäksmanen begör dna-test? Nej, var läser du in det? 

Nej, men dna-test kan ingå i en faderskapsutredning. 
  • EpicF

Ts: Jo, dna-test är en del av faderskapsutredning. Endel man kan välja att ta eller om man inte vet. Jag visste, pappan visste men vi valde att ta dna-test. Och varför har jeg redan talat om för dig x antal gånger nu. Är det svårt för dig att läsa och ta in det? 

• EpicF

Ts: Du får tvivla hur mycket du vill. Vi tog, som sagt, dna-test helt frivilligt och det fanns inga tvivel. 

Dna-test ingår i en faderskapsutredning men det är inte alltid det behös. Förövrigt var den en man, mitt ex, pappan till min äldsta son. 

• Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-10 20:52:48 följande:
    Finns det inga tvivel så görs inget DNA test. Finns tvivel gör man DNA test. 

Du får övertyga någon annan om motsatsen. 
    Du gör precis som du vill. Vi tog dna-test även om det inte fanns tvivel. Vilket var våran rätt att göra. Om du inte vill acceptera det så är det helt ok. 

Som sagt, du gör som du vill och vi gör som vill. Alla människor gör olika och det får du bara acceptera. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?