• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-07 16:59:15 följande:
    Som har nämnts här krävs ingenting för att bli anmäld. Antalet anmälningar i samhället har totalt spårat ur. Du verkar inte förstå det. Jag skulle för övrigt gissa på att jag har högre bildning och högre lön än vad du har. 

Det var väldigt lätt att ta reda på personnummer. Jag är 100% säker på att det är rätt. Jag behöver inte veta någon adress för att ta reda på det. Däremot kan jag ju med vägledning av personnummer ta reda på andra saker om jag skulle vilja. Domar, skatteskulder, civilstånd, fastigheter, fordon, betalningsanmärkningar. 

Ärligt talat skiter jag fullständigt i vad någon anser om saken. Det är så det är. 
    Hade du haft "högre bildning"/högutbildad så hade du inte gjort så som du gjorde. Eller ens skrivit högre bildning. 

Hög lön kan man ha utan att vara "högre bildning"/högutbildad. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-07 20:24:01 följande:
    Bildning är inte synonymt med högutbildad, men många gånger kan det hänga ihop.

Tror man däremot att rekvisiteten för "stalking" skulle vara uppfyllda för att man anger personnummer i en kommunicering, eller att det skulle vara stalking att använda sig av google och offentliga register. Ja, då har man TYDLIGT visat att man inte är vare sig bildad eller högutbildad. 

Läs på människa!
    Nja, de två hänger ihop. 

Nej, men att ta redan på en okänd persons personnummer går under stalking. Detta för att man inte har ett behov av att ta reda på okända personers personnummer. 

Jag vet att personnummer är offentliga. Men att göra som du, helt utan grund går stalking. 

Du är nog den som borde läsa på. 

Förövrigt är jag sk högutbildad. Och jag är, tillskillnad från dig, även bildad. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-07 21:13:48 följande:
    Du kan omöjligen vara bildad om du på fullaste allvar sätter likhetstecken mellan personnummer och stalking. I sådana fall gör sig ju socialtjänsten också sig skyldiga till stalking då de anger våra personnummer. 

Du vet uppenbarligen inte vad stalking är. Stalking är att vid UPPREPADE tillfällen förfölja och trakassera en individ. Att man står utanför deras dörr, kanske ringer mitt i natten. Att man inte lämnar en person ifred, Inget av detta har jag sysslat med. Jag har bara angett deras personnummer i en kommunikation, precis på samma sätt som de angett våra personnummer. 

Du uppvisar däremot ett visst mått av stalkingbeteende i denna tråd då du maniskt fortsätter att komma med grundlösa anklagelser i ett ämne som du uppenbarligen inte behärskar. 

Jag förstår att folk i din omgivning tvivlar på vem som är far till dina barn. 
    Jag satte inte heller likhetstecken mellan personnummer och stalking. 

Du som är så "hög bildad" kanske kan läsa vad som står istället för att tolka hej vilt?!

Det du beskriver är också stalking. Men man stalka folk på olika sätt. 

Finns återigen ingen i min omgivning som någonsin har tvivlat på vem som är far till mina barn. Däremot verkar folk tvivla rejält på din föräldraförmåga. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-07 21:28:41 följande:
    Så du har ändrat dig nu? Ja, det var ju inte en dag för tidigt. 

Du har ju tidigare skrivit att det uppstod tveksamheter vem som var far till dina barn. Så pass, att det var nödvändigt att göra någon form av DNA-test för att ta reda på hur det låg till. Det är ju knappast normalt. 

Det är ingen som tvivlat på vår föräldraförmåga, inte ens socialtjänsten. 
    Ändrat mig? Nej, jag står för det skrev. Vilket inte var det inte läste utan valde att tolka helt åt skogen fel istället. 

Nej, jag skrev inte att det uppstod tveksamheter. Nu har du tolkat in saker som inte stod. 
    Jag skrev varför VI VALDE att ta dna-test på äldsta barn. Övriga barn är inte dna-testade. 
    Man kan välja att göra dna-test i en faderskapautredning, på vilka grunder som helst. Och en faderskapsutredning görs alltid när föräldrarna är ogifta. 

Och ändå så blev du tillfälligt av med vårdnaden... Det tillhör ovanligheterna. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-07 22:08:29 följande:
    Nej, det är rutin. Vi blev inte ens hörda, eller kontaktade när det skedde. Helt ovetande med andra ord 

Man tar inte DNA-test på barnen om det inte finns tvivel på vem som är far till barnet. 
    Och det tillhör inte vanligheterna. 

Jo, man kan välja att ta dna-test även om det inte finns några tvivel. Vi gjorde det.
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-07 22:24:40 följande:
    Varför VÄLJER ni att ta DNA-test, om det inte finns några tvivel? Låter ju sjukt onödigt. 
    Det har jag redan talat om för dig. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-07 22:50:03 följande:
    Nej, det har du inte. 
    Det låter som du bara kommer med undanflykter. Uppenbarligen finns det tvivel hos "fadern" beträffande vem som är biologisk far till dina barn. Varför tror du det ligger till på det viset? 
    Jo, det berättade jag för dig i inlägg 1071, bland annat. Har öven talat om det i inlägg efter detta.
    Men här kommer det igen:
    Vi, eller snarare jag (fick övertala pappan) ville ha dna-test eftersom jag blev våldtagen straks efter att jag blev gravid. Och innan du hoppar till helt orimliga tolkningar, nej det var inte mitt barns pappa som våldtog mig. Det var en annan, för mig okänd man som senare blev dömd för våldtäkt och misshandel på mig och på två andra. Han blev också dömd för dråp. 

Är det något mer du vill veta?
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-09 21:13:43 följande:

Att du upplever att du ska ha blivit våldtagen förändrar ju inte direkt det du tidigare gett uttryck för. 
    Nämligen att det skulle finnas osäkerhet kring vem som är far. För varför skulle det annars göras DNA-test?
    Upplevt? Nej, jag belv våldtagen och misshandlad. Det var inget jag "upplevde" utan det hände på rikgit. 

Och nej, jag inte gett uttryck för att skulle vara någon tvivel på faderskapet. För det var det inte och har aldrig varit. Inte med någon av mina barn. 

Eftersom jag blev våldtagen strax efter jsg blev gravid så önskade jag ett faderskapstest med DNA för att våldtäksmanen skulle få svart på vitt att han inte var pappa. Var inte pga några tvivel. Jag fick dessutom övertala pappan till att gå med på det, då han tyckte det var onödigt. Vi önskade dna-test. Vilket något man kan få i en faderskapsutredning. 

Och en faderskapsutredning görs alltid när föräldrarna är ogifta. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?