Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-25 13:29:51 följande:
Exakt var i socialtjänstlagen står det att det skulle vara okej att sända sekretessbelagda handlingar till klientens granne? Kan du hänvisa till kapitel och paragraf?
Nej, jag ska inte behöva be en myndighet att följa lagen. Det ska de klara av ändå. Dessutom vet jag ju inte vad det kommer skicka till mig eller när. Det skulle vara helt omöjligt att föregå deras handlingar. Och även om jag så skulle be dem att skicka rek, vad säger att de ens skulle hörsamma en sådan begäran? Jag har fått intrycket av att socialen gör lite hur de själva vill. Oberoende av såväl klienter som lagstiftning. Tyvärr.
Och var i socialtjlnstelgan står det att det inte är ok att skciak sekretessbelagd information med vanlig post?
Så länge de skriver korrekt namn och adress så är det helt innanför lagen att skicka med vanlig post.
Nej, det inget som säger att du ska behöva be en myndighet följa lagen. Eftersom de redan följer lagen.
Men om du vill ha handlingarna skickade på ett annat sätt än vad regler, lagen och praksis säger så får du be om det. Dvs du får be om att få dina handlingar skickade med rek.
Och om du har sådana stora problem med att din post hamnar fel, trots korrekt adress och ordentligt uppmärksamhet brevlåda så ligger det i ditt intresse att be om att få sådana handlingar via rek.
Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-25 13:29:51 följande:
Skulle jag bli "ägd" av "tur"?
Tycker både du och "tur" verkar ha väldigt mycket otur när ni tänker och ännu mer otur när ni skriver
Dessa patetiska försök till ständiga tillbakakakor verkar i vart fall förena er. Som små barn som inte ens börjat i skolan brukar bete sig. Seriöst!
Och ja, du blir ägd av anonym (tur), i vartenda inlägg.
Det är du som i hela tråden lagt dig på ett barns nivå. Och enligt så ska man prata med bönder på bönders vis.... Vilket anonym (tur) gör med dig.